Han är röd!
Mitt marsvin Teo är röd runt munnen. Inte blod röd men vin röd.
Vet någon om det är någon slags sjukdom eller om han biter hans nya marsvins kompisar?
Har någon några små små tankar om att de kanske är någon sjukdom eller om han kanske ätit något. Jag btukar ge dom gurka, äpple och morot.
sriv till svar om du vet!!

Det kan vara svamp, men det låter inte så troligt för då är det vanligen surare frukter som tomat och paprika som är problemet.
Kan du inte ta en bild?
Om det är gurka, äpple och morot som du brukar ge så kan jag tipsa om att ge lite vitkål och andra mer c-vitaminrika grönsaker, t.ex. paprika, tomat etc. C-vitamin är superviktigt för marsvin, och hö också! :)
Har han nå sår? Ta gärna bild, lättare & avgöra då.
Jag glömde skriva att det röda inte är på munnen utan vid munnen fast på pälsen!
han har inte ätit jordgubbar eller morötter bara?
fast morötter brukar de ju mer bli orange av
.. paprika?
Jag har alldrig givit mina marsvin jordgubbar eller paprika.

Det låter som att han har fått färgämnen från moroten på pälsen. Ta en bild så att vi får se om du oroar dig
Idag när jag kom hem från skolan var han super röd och mamma har givit marsvinen rödbetor så det kanske är det
Men det är ju inte så konstigt att dom andra inte är röda för de är svarta så det är lite svårt att se
Det är ju en klassiker att marsvin blir röda kring truten när de smockar i sig moröter
Det har alltid våra blivit, även om det som sagt kanske är snarare orange än röd färg. 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com