Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1265 ggr
[Strawberi]
0

OT - Söndag

Jah, söndag igen.. Vad ska alla göra denna tråkiga söndag?

Själv vill jag faktiskt ha måndag, för då skickas mitt paket från Australien. Sedan på tisdag tror jag ska kila ned till sybutiken och handla tyg och lite tråd.
Men idag ska jag nog städa, och min bror kommer hem snart :)

[WeepingWillow]
0

Jag ska snart åka till IKEA, kanske hitta nått trevligt till marsvinen samt lite förvaringslådor till mig o säkert en hel del annat som jag inte visste att jag behöver som vanligt haha. Sedan kl 17 ska jag plocka upp en marsvinsgrabb som ska bo hos oss ett tag hehe! Har dock lite förberedelser kvar till det, har inte inrett buren el handlat mer grönsaker än! En kul söndag iaf för en gångs skull :D

Sen är man ju ledig måndag o tisdag också så det känns skönt!

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska städa burar klippa klor fota djur och studera Luellas mage ordenkligt =) vad tror ni är det bebisar i denna mage? Flört ökat 28 g sen den 28/3 och parad den 13/3

Abico
0

Jag vet inte riktigt vilken dag det är idag inser jag, allt är ju helt skevt ;) Har varit ledig sedan i torsdags så enligt "min klocka" borde det absolut vara dags att gå till skolan nu.
Mamma jagade nyss upp mig ur sängen "Här kan du inte ligga hela dagen!" och jag som hade en så mysig dröm… I vart fall satte jag foten på en planering när jag steg ur sängen, tydligen låg jag inatt och planerade en rensning och omstrukturering av mitt rum *s* Intressant, det har jag inget minne av…

#3 - Du får lägga upp bilder på lille gubben sedan ^^

#2 - Det ser ut som en bebismage tycker jag :D

Hanna 

[Strawberi]
0

#3 - mamma kom in och prata som en galning, vad tror hon om en egentligen… att man ska upp tidigt ajg somna förstan 2 igår .. :(
Iaf vakna med jag låg typ upp och ned i min säng.. lite läskit :(

FeliciaS
0

Jag har mest varit orolig för Hera även idag. Det är helt klart något fel på tänderna, har tvångsmatat henne vid flertalet tillfällen nu. Nyss fick hon i sig broccolipuré, hövatten + "pellespulver", lite persilja och några höstrån. Kl 14.30 ska vi vara hos veterinären…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[WeepingWillow]
0

#3 Det ska jag definitivt göra! Jag har ju faktiskt aldrig haft en pojke som varit äldre än 5 veckor så jag är jätteexalterad haha! Åh va mys med ännu fler grisar, hoppas dom trivs med varandra nu bara.

Abico
0

#4 - Oj, är du en sån "propellersovare"? Både min syster och lillebror rör sig massor när dom sover :P

#5 - Usch, tandproblem… Var har ni fått tid?

Hanna 

Abico
0

#6 - Åh, jag bli alldeles förväntansfull jag med nu ^^ Vill också ha hem en liten gris idag! ;) *sneglar mot burarna och inser att jag redan har två lånehanar, en dräktig hona och ytterligare sju marsvin*

Hanna 

FeliciaS
0

#7 Smådjursakuten. Vägrar åka till Blå Stjärnans akutmottagning, varenda gång jag varit där har det slutat i avlivning (dessutom kan de bara marsvin på exoticavdelningen ju >.<).

Mvh Felicia

Abico
0

#9 - Fast jag tycker att det var helt ok på akuten på Blå Stjärnan, å andra sidan gjorde dom inget annat än å väga och springar runt med Siiri över halva stället för att få tag i någon på exotic som kunde kolla tänderna på henne…

Hanna 

FeliciaS
0

#10 Men då var det inte helg väl? För exoticavdelningen är inte öppen på helgerna, suck, och då har de ingen marsvinskunnig alls… :/

Mvh Felicia

Abico
0

#11 - Nä, det var det nog inte. Så de sprang ju mellan avdelningarna :/
Hoppas att de vet sina marsvin på smådjursakuten.

Hanna 

[Strawberi]
0

#7 - HAHA mjo kan man sæga jag sover jæmt i fosterstællning. Och jag har fortfarandes inte bytt bort de danska tangentbordet mærks det ? XD

queenlinnea
0

Mina päron tvingar mig städa mitt rum från golv till tak för att jag får göteborgsbesök imorgon. Till och med fönstrerna, hallå?! Hon ska väl ändå inte sitta å glo på möblerna i mitt rum om dom är dammiga eller inte, förhoppningsvis är hon social med mig istället XD Men okejdå, lite rent och fräscht skadar inte. Dock är jag duktig på att hålla rent! Oskyldig

Abico
0

*tänker på Felicia och Hera*

Hanna 

Moa-16
0

Jag har faktiskt tagit ute mina marsvin idag. Lite snö,kvar. Men fryser dom ihjäl så gör dom ;) Dom är inte så känsliga av sig.  Men glada, vart dom iaf, det är huvudsaken.

Denna kommentar har tagits bort.
[Strawberi]
0

Stædar det børjar se bættre ut nu i alla fall! Och jag har tydligen danska kvar fortfarandes.. Nu ska jag stæda vidare så hørs vi senare! :)

freddiie
0

Har varit i Skövde och badat :O Jättefräscht och fint var det där ^^ Väntar på ett samtal från min marsvinsvakt, jag är superduperorolig för hon har varken ringt eller sms:at! *s* Men imorgon kommer jag hem och får titta på min vackra bur som blev klar typ tio minuter innan jag åkte hit x)

Moa-16
0

#19 Har du badat nu? Eller är det något badhus,kanske?

FeliciaS
0

Hemkommen från veterinären och en tur till det ända apoteket i Gbg som har söndagsöppet :P Har fått i Hera antibiotika, ska snart äta samt mata Hera med Critical Care och sen åka iväg till stallet och fodra.

#15 Tack :) Fick ditt sms, men har inga pengar på mobilen -.- Nu däremot är vi hemma och jag betydligt lugnare, skönt.

Mvh Felicia

[Colina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vårstädar på gården, krattat löv och rensar bort ogräs. Fotade hingsten efter lunch och har spårtränat hundarna och serverat alla marsvin en extra mumsig grönsakstallrik i påskanda.

Ikväll blir det påskmiddag med sambon, syrran + syrrans familj hemma hos hos mamma och pappa.

[Strawberi]
0

stædat och shoppat. Och nu mærkte jag igen att jag fortfarandes har datorn på danska. Fast det var tydligen norka sådärja. Nu är det svenska igen! :)

Moa-16
0

#23 Vilka problem du har ;)

[Strawberi]
0

haha nejdå! :D jag gillar att jævlas lite med er så nu har jag bytt tillbaka till norkska hahaha :D

fuktcotail och glass ær aldrig fel en søndags kvæll ^^

queenlinnea
0

En väldigt ovälkommen migrän har nu stigit innanför dörrarna kan man säga. Jag har försökt med i princip allt men nej, den har kommit för att stanna minst en vecka känns det som. Blä :(

Moa-16
0

#25 Ja, om det är det du försöker uppnå, lyckas du bra ;D

[Strawberi]
0

#27 - jag kanske ska börja prata japaska? ??????

Moa-16
0

#28 Det är nog svårt med danska/norska(?), Att gissa sig till vad som står på det där språket är helt omöjligt;-s

[Strawberi]
0

#29 - ???????????????!:)

Moa-16
0

#30 Vet du själv vad du skriver?:bigeyes:

[WeepingWillow]
0

Nu har jag kommit hem efter en IKEA trip där jag lyckades handla för drygt 600 kr trots att jag inte skulle ha nått haha. Sedan var jag på centralen i GBG o hämtade en hemskt fin liten grabb! Men oj vad nervös han är, stackars liten! Håller på att greja iordning gallerburen som dom ska bo i så strax ska dom sättas ihop :)

Alltså jag tycker ju min agrisar är i ganska bra form muskelmässigt men den här grabben, han är ju stenhård! Vilket litet muskelpaket, han måste ha styrketränat för att imponera på damen :P

[Strawberi]
0

#31 - klart jag vet? :P

Moa-16
0

#33 Vad bra! Då kanske du kan tala om för oss vad du skriver?-.-

[Strawberi]
0

#34 - först skrev jag - vad sägs om det?
andra gången - men japanska är mycket enkelt! :)

Abico
0

#34 - Enligt google translate:
Men japanska är mycket enkel ! :)

Flört

Hanna 

Moa-16
0

Hehe, okej. Inget jag ska satsa på att lära mig, känner jag.

[WeepingWillow]
0

Sitter o undrar om det är normalt att dom ska va så aggressiva när dom träffas :/ Grabben hackar tänder hej vilt! December hugger när han kommer nära! Nu är dte rätt lugnt men dom ser inte vidare bekväma ut :(

[jejjas]
0

Sitter och väntar på pizza =) plus att jag har 50kg havrekross i hallen XD det ska ioförsig ner i garaget i morgon när bilen försviner :)

Moa-16
0

#39 Då är vi två. Men jag känner på mig att den inte kommer-.-'

[Maijah]
0

#38 De lugnar sig nog snart:P December vill antagligen bara inte att han kommer nära om hon inte brunstar just nu?

Jag har tråkigt som vanligt…. vad ska jag hitta på nu under mitt påsklov? Jag kommer ju inte på något att göra……

[jejjas]
0

#40 jag fick ingen pizza =( mopeden gick sönder ='(

[WeepingWillow]
0

#41 Nä hon brunstar inte nu så hon är väl inte jättekeen, men hon borde vara van för de andra tjejerna sätter alltid på henne haha. Han är inte så stor grabben, December är faktiskt större hehe, lite äldre också.

Undrar även varför en kastrerad Michie kurrar o sätter på Lily fortfarande :S Kanske hon har lite hormoner kvar i kroppen för nått fortplantningspaket finns där inte!

Åh pizza, det hade jag velat ha!

[Strawberi]
0

Jag har äntligen påsklov har gjort alla mina läxor WOHOO!! Nu ska jag fira med påskmust och vänta på det ska bli tisdag så jag kan åka ned på stan och köpa mig tyg och sätta igång att sy! :)

Moa-16
0

#42 Trist. Min kom faktiskt fram det här gången. Pizza gubbarna verkar ha mycket svårt att hitta hit. Dom kan lixom stå mitt imot utan att se huset. Jätte skumt…

FeliciaS
0

Kom hem från stallet (kvällsfodring i ösregn - jag blev genomvåt >.<) för ett tag sedan, sedan dess har jag matat Hera och nu äter resten av flickorna sin kvällsmat.

Mvh Felicia

Abico
0

Hihi, lilla Maggie studsar runt i buren hon är verkligen en fin flicka och det är inga rejäla popcornskutt utan små nätta hopp, hopp, hopp. Sötnosen :P Tilltänkte pojkvännen däremot river nästan stället när han far runt, spånet flyger åt alla håll och kanter. Det kan nog blir helt normala marsvin om man mixar dessa ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

herre jösses. Jun har troligen haft en sperma klump i baken som han kliat bort eller nogit. Nu är det bara ''stubb'' kvar, och sår.. Eller inte blod sår, mera rött bara.. Jag tvättade det iaf.

[WeepingWillow]
0

Nu verkar dom ha lugnat ner sig lite :) Men jag skulle väga December för att föra en logg nu under tiden då såg jag att hon bitit sig lite i läppen stackarn. Det var inte direkt ett sår, mest rött så det är nog ingen fara. Blev förvånad över vad hon väger, över ett kilo, lillplutten! Kan nästan tro att det rdan finns bebisar där inne :P

queenlinnea
0

Att jag är en godisgris/ett kakmonster är väl inget som någon har missat utav ''allt'' jag har delat med mig av lite här å var. Men jag tror jag ärligt måste be mina päron och andra nära och kära bojkotta påskägg och dylikt tills nästa år, för fysjutton vad jag har tryckt i mig massa strunt! Får bli en lång promenad med vovven och Emma imorgon. Aj aj..

FeliciaS
0

Hur kan man bli superduperglad över att ett marsvin kissar och bajsar? ;) Det är jag i alla fall! Nu blir det en sista Critical Care dos för Hera innan natten, sedan stänger jag in henne och Saga i ena buren.

#49 Tror du verkligen att hon bitit sig själv i läppen? :P Jag skulle mer tro på "pojkvännen" jag.

Mvh Felicia

[WeepingWillow]
0

#51 Jag kan ju inte med säkerhet veta vem det va men det va grabben som hackade tänder o kurrade o December som attackerade :P

Nu har det iaf varit lugnt i flera timmar så dom har väl i varje fall accepterat varandra :) Kan ju inte säga att dom umgås direkt haha men bråkar iaf inte, framsteg! Hon brunstar ju ändå inte just nu så det är väl bra att dom lär känna varandra lite innan. Hade hon brunstat hade han väl varit helt galen. Söt är han iaf, han ligger i höet o smaskar nu, så liten han ser ut ^^ Det var ju 6 år sedan jag hade släthår senast så det känns kul att ha en igen :)

Fiona
0

#22 Så jäkla läcker!Skrattande

Jag har sovit bort halva dagen efter en natts festande, kört pållan och fixat med grisarna. Nu kallar sängen igen!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Maijah]
0

#43 Könsdriften förändras ju inte för att de kastreras, iaf inte på hanar. Så det är nog inte konstigt att hon fortfarande är brunstig ibland.

Det snöar *USCH*, verkar nästan som att snön kommer ligga kvar till midsommar ju!:/

[WeepingWillow]
0

#54 Fast hon borde väl inte kunna brunsta? Är inte brunsten samma sak som vår ägglossning? Har vi opererat bort livmoder o äggstockar kan vi ju inte få ägglossning. Klart vi kan ju va sugna för det :P haha. Men jag tror fortfarande hon vill försäkra sig om att det är hon som är bossen i buren o ingen annan!

[Maijah]
0

#55 Ingen aning, men hanarnas könsdrift förändras ju inte?:P Aja hon vill säkert visa att det är hon som bestämmer ja:P

Creation
0

#55 Har Michie alltid betett sig så, eller bara under brunst? Kan ju ha och göra med att hon bara naturligt är väldigt dominant. :-)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[WeepingWillow]
0

#57 Nej hon har alltid varit väldigt dominant, det va ju såklart värre när hon fick cystorna men det gick ner efter operationen så nu är det bara ibland igen :)

Men Lily tog ju över kommandot när Michie var borta så hon var ju tvungen att ta tillbaka det igen när hon kom tillbaka :P Ingen av Lily eller Michelle är speciellt undergivna, det tog ett bra tag för dom att bestämma rang när dom var mindre. Lily är egentligen lite äldre men eftersom Michelle är så dominant så var det inte givet vem som skulle bestämma ändå.

Nu är det iaf lugnt i båda burarna :) Hade uppe grabben imorse, jisses vad han är rädd stackarn. Ska försöka få honom lite mera tam för det är ju så kul med en grabb i huset :D Pungen är inte så stor som jag hade förväntat mig haha, nä nu va jag taskig, han är ju inte så gammal än Oskyldig