Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1217 ggr
[Jessica-B]
0

Fleece tips

God morgon folket!

Denna (i alla fall här) lagomt mulna morgon med tunga läxböcker tänker jag unna mig själv ett kort besök på IKEA för att skona plugghuvudet från en kollaps. :>

Sååå.. till er fleecefanatiker där ute har jag ett litet tips!
Gick nyss in på IKEA's hemsida för att kolla öppettiderna, och ramlade omedvetet in på filtavdelningen. Och gissa vad jag hittade där *konst paus* Just precis - en fleecepläd med måtten 130x170cm för endast 13 kronor. Det kallar jag ett riktigt kap! Tråkigt att det bara verkar finnas ett färgval (ljus blå) men ändå - 13 kronor är ju en fis i rymden!

HÄR KOMMER LÄNKEN TILL FILTEN

So long!

Den korta versionen:

IKEA - Filtavdelning - Fleecepläd - 130x170cm - 13 kronor! LÄNK TILL FILTEN

Sandra-B
0

Det var verkligen billigt!
Köpte du någon?

Hade de plastlådan du skulle ha och blev den såbra som du trodde? :-P

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lexxi
0

Tack för tipset! Har tänkt testa att använda fleece då vi har en långhårig katt som älskar att ligga och tugga på höet i buren.. lagom kul att ha spån överallt sen..

Åker direkt till IKEA nu :P

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

freddiie
0

Riktigt synd att den är så tråkig :C

Lexxi
0

känns iaf som ett bra köp när man bara ska testa.. fortsätter jag kan jag ju hitta snyggare sen :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Royalz
0

Jag har 2 sånna, inte världens bästa kvalité kanske :) Men funkar till marsvins bur.

Crania
0

Jag köpte fyra när jag var där sist och ångrar att jag inte köpte fler.
Det tråkigaste är ju färgen, allt syns direkt. Jag löste det problemet med att lägga den blå under en annan som inte är så ljus i färgen.
Jag tycker dock att de är lite tunnare än de jag köpt på Jysk och Rusta, men dom kostade nog det dubbla.

1da98
0

Hejsan ! :)

Ni som har fléce biter era marsvin i filten ? :)

-1da98Skrattande

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Crania
0

Nej, mina har i alla fall inte gjort det än. Jag har mindre bitar av fleece under husen också. Det är för att enkelt kunna byta dom, där blir det smutsigt fortast tycker jag. I småbitarna är det ju enkelt att "få tag" om dom vill smaka lite, men hittills har jag inte märkt något.
Dom har faktiskt inte krupit in under filten heller, fast nu när jag skrivet det så kommer dom säkert både äta fleece och börja krypa under…

[Jessica-B]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Japp jag köpte 2 stycken! :) De bästa med filtarna är att de inte är fållade i kanterna.. så på så sätt är de stycket tyg fullkomligt ofarligt för marsvinen. De kan inte svälja någon fåll-tråd eller fastna i den med klorna. :) De gillar vi! Jag köpte 2 stycken SORTERA lådor också som planerat.. 37 Liter rymmer dom, perfekt att ha toa-lätt i! Jättenöjd. Att rekommendera verkligen!

#6 Bra idé. Ska nog bara ha de ljusblå filtarna som extralager under, precis som du, eftersom man lätt ser smuts och kiss på ljusa färger. :) De tackar vi för!

#7 Nix, mina marsvin biter aldrig i fleecen :)

FeliciaS
0

Haha, jag har (hade) en sån där när jag testade med fleece på övervåningen igen. Dock slängde jag den efter ett litet tag när den blivit så hårig och nedkissad och fick tvättmaskinsförbud.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus