Ruccola
Mina 15 marsvin (en är inte min) tycker jätte mkt om Ruccola. Och dem delar glatt på en 200grams påse på några få sekunder och allt är borta.
Vad tycker era grisar om det? Salladen alltså…

Vi har gett på sommaren då mamma odlar själv och dom äter det, vet inte om dom är stormförtjusta då vi inte gett det så ofta. Ruccola är ju en kålsort, så man ska väl inte ge för mycket.
Jätteenkelt att så själv året runt, på vintern inne i kruka, gror jättesnabbt.
#1 Om det är en kålsort borde det väl inte vara några problem att ge rätt mycket? De flesta har ju vitkål och morötter som basföda. Själv ger jag vitkål nästan varje dag, och till det blir det antingen morötter, paprika och broccoli.
Å andra sidan ska man väl inte ge för mycket av något, med undantag för hö och vatten då :)
Det är ganska poppis här också :)
Hanna
Vet faktiskt inte, de har aldrig smakat. Jag tycker ruccola smakar vidrigt!, riktigt äckligt faktist:p
#2 Hon kanske tänker på att de kan få gaser och ont i magen av för mycket, precis som vi kan få?;)
Mina grisar vägrar ruccola, de har en klubb "Vi Som Vågar Vägra Ruccola!" xD

Jo visst äter dom ju kål, fast inte obegränsat, men ruccola är ju ganska starkt också, så man kanske inte ska ge så mycket just därför.
Mina får det i princip aldrig, kommer inte ihåg om jag gett det till två av dem jag har. I alla fall, mina tre äldsta honor har smakat på det men åt det knappt, antar att de tyckte det var för starkt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Som sagt 15 marsvin delar på en 200grams påse och det blir ju bara ungefär 13-14gram per marsvin vilket inte alls är mkt egentligen.
Mina älskar ruccola. Tycker nästan att det är godare än vanlig sallad. :) De får lite då och då när vi har hemma.