Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1516 ggr
Lyan
0

Styckmördare

Jag vet att det blir väldigt många gnälltrådar nu, förlåt :-(

Fick höra av en person som står mig väldigt nära att eftersom jag var så kallblodig att jag kunde nacka djur och skära mig kunde jag lika gärna gå ut och styckmörda någon!

Varför skulle jag det?! Ja, jag har nackat många djur för att de lidit och innan för att de skulle bli mat men för det skulle jag väl inte gå ut och nacka en människa! Och jag skär mig för att jag mår dåligt, för att straffa mig själv, det har inget med andra människor att göra! Eller jo, för många gånger skär jag mig för att andra får mig att må så dåligt, så med andra ord straffar jag mig själv för att någon annan varit dum, alltså borde jag definitivt inte vara en presumtiv mördare ju!

Moa-16
0

Hehe, vart lite smått förstörd när jag såg rubriken ;)

Men du, bry dig inte om h*n. Du nackar  djuren för deras skull, eller hur? För att dom ska slippa lida. Och du skadar dig själv för att du mår dåligt som sagt. Men sluta med det ;D Blir bara värre,i längden.

Det har med andra ord inget att göra med att du skulle vara kallblodig! Det vet ju du oxå. Du tar ju jätte bra hand om dina djur. Och gör allt för dom (:

Lyan
0

Jag vet, blev bara så himla upprörd! Känns som att jag inte får höra annat än hur dum i huvudet jag är :-( och detta är dessutom den som ska stå mig närmast!

Moa-16
0

Det håller jag med om. Vet du varför dom säger så då? Vet dom inte hur dåligt du mår? Att du behöver stöd istället för "salt i såren"? Om dom vill dig väl försöker man väl stötta istället? Tycker jag.

Lyan
0

Ja, jag vet inte vad som händer :-S Ibland undrar jag om allt faktiskt är mitt fel… Fast min läkare säger att det inte är det, att jag helt enkelt har haft extrem otur med alla runt omkring mig. Min familj och pojkvän säger också att det inte är mitt fel, men alla motsäger varandra.

Pappa säger att jag är en sjuk hjärntvättad lögnare. Min pojkvän, läkare och mamma säger att det inte stämmer. Han är också helt klar när han ger andra råd och det är verkligen jättebra råd! Men han gör precis tvärt emot själv.

Pojkvännen kallar mig allt möjligt och omöjligt så fort han mår dåligt. Han säger alltid förlåt efteråt men då är ju skadan redan skedd :-( Han säger att pappa och flera andra (bla flera marsvinsmänniskor) behandlar mig illa och att jag inte ska acceptera det, men han accepterar att hans föräldrar gör samma sak mot honom.

Vi har varit ihop i två år men jag är inte inräknad i hans familj. Jag blir inte längre bjuden till något, jag vet inte om det är de som inte bjuder mig eller han. Hans pappa HATAR mig och han talar hela tiden om för Chrille hur dum och dålig jag är och hur oduglig Chrille är.

Usch, vilket jädra skitliv jag har egentligen :-( Detta är bara en bråkdel!

Jag vet att jag är svår att ha att göra med men jag är inte dum i huvudet! Jag bara tänker annorlunda pga att jag har aspergers, jag är aldrig medvetet elak mot någon och jag bryr mig för mycket om att göra folk till lags. Jag slår knut på mig själv för att alla runtomkring ska bli nöjda men det räcker aldrig!

FeliciaS
0

Försök att verkligen inte ta åt dig av vad personer runt omkring säger, fokusera på dig själv och djuren istället :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lyan
0

Jag försöker, men känner mig som världens sämsta djurägare när de bara blir sjuka vad jag än gör :-(

Jag får höra överallt att folk har aldrig träffat så välskötta djur men varför blir de då sjuka och skadade?

FeliciaS
0

#6 Trots att man sköter dem på allra bästa sätt finns det inga garantier för att de är friska livet ut. Det kan ju bero på slumpen, gener, väldigt mycket helt enkelt. Framförallt nu på våren brukar sjukdomar och annat dyka upp mer, tyvärr. Jag har själv en dålig hona nu, utan att egentligen veta varför hon är sjuk.

Mvh Felicia

Lyan
0

Jo, men ändå :-( Är ju liksom fjärde sjuka hunden jag har nu. Vet. undrade lite på skoj vad jag egentligen gjorde med mina hundar :-(

Först Mio som jag gjorde ALLT för, har säkert lagt 20 000kr på vet.tester, röntgen, ultraljud mm innan de kom på vad som var fel och han är död nu. Pga att ingen lyssnade när jag sa att han var sjuk. Sedan tog jag en omplacering som visade sig inte alls vara vad säljaren sa, var tvungen att lämna tillbaka henne efter ett vet. besök då hon drog med sig loppor. Mattis som fick opereras i julas och eftersom det blev komplikationer är han fortfarande inte bra och nu Ping som jag bara haft i två månader och redan är helmyskohalt :-(

Hade de bara blivit sjuka och botade hade det varit en annan sak, men det händer ALLTID någon komplikation, tex nu med Udo så gjorde jag ALLT som jag fått lära mig för att undvika bölder men han fick ändå en :-(

Lyan
0

Har nu fått en ursäket för att jag blev kallad styckmördare, det var tydligen ett "skämt"

Men det är liksom inte bara det utan jag har tidigare fått höra att jag är inte sjuk på riktigt, jag bara fejkar för att jag är för lat för att jobba. Jo visst, även om jag hade fejkat så hade jag varit bra sjuk om jag skär der till benet bara för att jag är lat…

Eller den 60åriga mannen/gubben/vännen som jag litade på och som utnyttjade mig när jag var för ung och för osäker för att säga nej. Nu får jag höra att anledningen till att han super sig dyngrak är för att jag var så jobbig att han inte står ut med mig utan sprit. Sedan att han druckit långt innan är tydligen mitt fel det också :-(

Moa-16
0

Du har haft otur med dina djur. Det är inte ditt fel.

#9 Inget roligt "skämt", hur som. Han kan ju inte ha sagt det så ironiskt om du tog det på "allvar", Som sagt bry dig inte. Du vet ju själv att du inte fejkar. Var ett väldigt löjligt påstående!

Det är aldrig någon annans fel att någon dricker. Alkoholister skyller alltid på dom runt om kring. "Aldrig deras fel/val" Och om han utnyttja dig när du var yngre.  Var han riktigt sjuk också. Han ska du absolut inte lyssna på! Och kalla honom för vän är väl lite fel? Det tycker jag iaf!

Creation
0

Usch, så trist! Det verkar som att du är omgiven av en skara idioter. Jag vet att mina ord kanske inte hjälper så mycket, men försök att inte lyssna på de som bara får dig att må sämre och säg ifrån när dina vänner går för långt med sina skämt. Försök att fokusera på det och de som får dig att må bra istället.

Finns troligtvis inte mycket jag kan säga för att göra saken bättre eller lättare för dig. *styrkekramar* Kan bara säga att vi på MiF alltid finns här för dig om du behöver tala ut. :-)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lyan
0

Alla snälla människor här hjälper :-D Är så glad för jag hittade hit för hur dumma alla andra är blir man alltid välkommen på Mif :-D

[Strawberi]
0

Lilla vän, nog för jag är bara 14 år ( 15 snart men what ever). Sluta skära dig, ursh jag har helt förstörda armar för jag skurit mig, det är nästan omöjligt att sminka över också. De lyser kritvitt! Finns det ingen du kan be om hjälp om det är så pass illa? Jag vet själv hur svårt det är att sluta man blir så beroeende av att göra det…

Förstår precis hur det är. Jag har varit i samma sitts. Finns om du vill prata med mig, jag är rätt bra att prata med..

Och du ska inte lyssna på h*n bara så dumt att kläcka ur sig något så elakt, du får ge igen på en öm tå så h*n håller klaffen.

Inlägget redigerat av administrator pga svordom.

Moa-16
0

#13 Att ge igen kanske inte är det bästa rådet dock. Bättre att försöka vara mogen själv/-inte bryr sig. Annars kan det gå hur långt som hellst. Om man ska hålla på & ge varandra "smällar" tillbaka.

[Strawberi]
0

#14 - jag ger igen jämt. Sedan säger jag upp kontakten och säger personen kan dra till helvete eller komma och säga förlåt för kränkt mig. Gjorde det senast igår. Och personen hade fått mig mått hemskt dåligt så då var de bästa sättet. Men men vi gör så här i köping..

Moa-16
0

#15 Haha ;) Gör ni så i köping?  Nej,men  jag tycker inte man ska göra så iaf! Visst kan man be folk dra åt helvete, är det inget värre så… Men det bästa är ju att prata med personen moget, kanske ångrar h*n sig?

[Strawberi]
0

#16 - det går inte med vissa personer tro mig. Vissa är blåsta i skallen bokstavligttalat!

Lyan
0

Jag har (nästan) slutat skära mig, när jag kom hem från sjukhuset i augusti (mellan 250-300 tabletter :-() var jag tvungen att lova att inte göra något dumt för att inte bli inlåst, då passade jag också på att verkligen försöka sluta. Har haft 2 omgångar sedan dess när jag skurit mig och inte på långa vägar lika djupt som innan, men visst blir man beroende :-(

Gett igen har jag gjort :-P hur omoget det än är! Har hela tiden riktat min ilska mot mig själv innan men nu är jag typ arg hela tiden så de som har varit dumma ligger rätt risigt till. Bla sa jag är du dum i huvudet gubbjävel till pappa idag, en hämnd för att han kallar mig sjuk hjärntvättad lägnare och för någon vecka sedan gav jag fingret rätt i ansiktet på Börje (han som säger att det är mitt fel att han dricker). Omoget, jag vet, men ändå.

Jag har trakasserat pappa till förbannelse för några veckor sedan, han har under tre års tid totalbombat mig och mina syskon med sms och mail om hur sjuka vi är, hur hjärntvättade vi är, att min mamma är psykopat, att vi ska gå till "nya pappan" när vi behöver något mm. Ni hade inte trott det var sant om jag skrivit ut några av de sms han skrivit här. Så jag gav mig fanken på att han skulle få smaka på sin egen medicin och det gick så långt att hans flickvän skickade och bönade om att jag skulle sluta för han var helt förstörd, så fick jag honom att må en tiondel så dåligt som han fått mig och mina syskon att må så är jag nöjd. Även om jag hade varit allra nöjdast om jag inte behövt göra så :-(

Chrille säger alltid förlåt när han har varit dum, oftast säger han saker som han ångrar när han mår dåligt eller är arg för något. Han vågar inte säga ifrån till dem han är arg på så jag får det istället. Jag har sagt till honom att han får gärna gråta och skrika på mig och klaga på vad som hänt men han får inte gå på mig personligen och det har blivit mycket bättre. jag vet att han verkligen älskar mig, men det blir fel ibland eftersom vi båda mår dåligt.

Moa-16
0

#18 Aja, det är inte något bra sätt att ge igen med samma mynt. Men det vet du, hör jag. Om din pappa inte är helt "känslokall" så borde han sluta om du ser honom i ögonen & berättar hur dåligt du mår av mejl & sms han skickat till dig & syskonen. Men du kanske försökte det innan du börja ge igen? Men det är ingen mening med att du ältar det. Försök tänka framåt istället för bakåt (:

#17 Jag tror dig. Jag vet ;) Dock blir ju inget bättre för att man "ger igen" Mår man bättre själv av att få någon annan att må dåligt? Ja, det kanske känns så. Men jag tror inte det egentligen. skadan är ju redan skedd.

[Strawberi]
0

#18 - Någon mer som har en hjärna! Man måste försvara sig. Man ska inte behandlad som en jävla trasa, man är mänsklig. Men vissa idioter förstår ju inte sådant..

#19 - Haha du har nog rätt, men vad gör du om du är arg? Någon har retat upp dig reält. Du går inte där ifrån och låsas som inget hänt. Nä precis, du käftar emot. Som jag skrev ovan '' Man ska inte behandlad som en trasa, man är mänsklig. Men vissa idioter förstår ju inte sådant''.

Inlägger redigerat av Medarbetare pga. svordom.

Moa-16
0

#20 Bror så mycket på vad det är oxå. Tycker inte TS ska ge igen. Men om någon säger något dumt, klart man ska säga ifrån.

emelie92
0

Om någon hade kallat mig för styckmördare hade jag bara skrattat & glömt bort det 30 sekunder senare. Varför fästa dig vid kommentarer som du inte tycker är riktiga, du har ju ingen användning för dem? Ta ett snack med den som sa det & prata ut om det. Det kanske hjälper? :)

Lyan
0

"Träffade" Börje idag för första gången sedan jag gav honom fingret, jädrar vad fort han försvann så fort han såg mig! Känns bra för sist han dök upp djurrummet fick jag knuffa ut honom, han blir så tragglig och elak så fort han blir full och så tror han att han är hemlig polis :-O som tur är är balansen också kass vid fylla annars hade jag aldrig fått ut honom.

#22 Ja, hade jag kunnat det hade jag inte haft denna tråden :-( Hade du varit med om allt jag varit med om sista åren hade du nog också tagit åt dig :-( Vill också vara så stark att jag bara kan rycka på axlarna! Tänk vad livet hade blivit lättare :-D

Moa-16
0

#23, det är klart lätt för någon anna att säga att "du ska inte ta åt dig", Det är svårt, Förstår det. Men försök (:

Bra att han låter dig vara nu. Hehe, ibland behöver man ta i lite ;)

Aristarcos
0

Förstår av lite av inläggen att du haft det jobbigt, men om människor utnyttjar en … de ska anmälas om det är av sådan natur att de gjort något olovligt.. och om de inte kan hålla sig ifrån dig kan du ju ansöka om besöks förbud… ha inte kontakt med människor som sårar/ skadar dig hela tiden. Hoppas att du kan få ett balanserat liv med glädje istället för sorg och finna livsgnista. Det är helt förkastligt att människor försöker trycka ner andra.. med allt vad det innebär. och försök att inte sjunka ner så lågt som de andra. Gå därifrån istället…

Kram

Lyan
0

#13 Missade att svara på detta. Mina ärr går inte att sminka, även om jag får bort färgskiftningen så är armarna så sönderskurna med flera lager ärr på varandra att de är alldeles "knöliga" också :-(

#25 Jag var 18år och sa inte nej så det går inte att göra något åt det, fattade inte att det var fel förren flera år efter :-S

Pappa låter mig vara nu, tror inte han orkar med fler diskussioner som han omöjligt kan vinna då jag är för smart för honom. Tur för mig att han tar allt via mail och sms annars hade jag inte hängt med pga min diagnos.

Börje försökte prata med mig idag, han hade hittat lite böcker som han lånat för en evighet sedan, jag bara sa att han kunde lägga dem utanför djurrummet och bara gick.

Tack för kramen :-D

FeliciaS
0

Du har inte funderat på att flytta och "börja om på nytt"? Du nämnde att du inte tycker om ditt område och det verkar som om många människor i din närhet just nu inte är särskilt bra för dig :(

Mvh Felicia

Lyan
0

Jo, det har jag funderat på faktiskt, men det klarar jag inte förren jag mår bättre. Har redan eremittendenser och i en ny stad med nya människor hade nog inte funkat.

Flytta från huset kan jag också göra och kommer göra när det går! Kommer INTE flytta till en ny lägenhet för även om det finns chans att få något bättre finns även risken att få något mycket sämre och ett litet hus att hyra är inte så lätt att hitta här :-( Köpa kan jag inte då jag bara har aktivitetsersättning och bostadstillägg för att komma upp i existensminimum