Mys är sjuk :-(
Vet inte vad jag ska göra med min älskade Mys. Eller jo, det vet jag, få henne frisk!
Hon har ju sin lilla prick i ögat som jag kollat runt och förstått är ett ärr från hennes gamla skada, det grumlar synen, men inget som är farligt.
Men hon har fått en knöl i sitt ena juver, den är liten och går att flytta på, men ändå!
Och så är hon totalhalt. Tror att hon har fastnat i en av korgarna jag har lucernhack i
. Hon är varken svullen, varm eller konstig i benet men stödjer inte och har rejält ont i höften. Hon sitter i en liten bur nu så hon inte ska anstränga benet och så ska jag lägga ner en Back on Trackpad till henne för att öka blodgenomströmningen.
Hon är trött och inte på hugget men det är ju inte så konstigt eftersom hon har ont, man jag matar med Critical Care iallafall för säkerhets skull
Nej lilla stackarn då:/ Bra att du matar med Critical Care för säkerhetskull. Du borde nog åka in till vet kanske?
Tror inte de kan göra annat än att ordinera vila tyvärr :-(
#2 Mmm det har du nog rätt i
Hoppas det går över snart:/
Fast om det är så att hon fått en ordentlig fraktur så behövder du ju veta det. För isåfall hjälper väl inte vila.
#4 Om det är en fraktur finns det inget att göra, antingen vila eller avlivning. Finns ingen värme eller svullnad, hon har styrsel och benet sitter som det ska
Ja men det var så jag menade att om det är en fraktur så har hon ju antagligen ont och då kanske du behöver veta det snabbt så du inte drar ut på hennes lidande.
#6 Hon har ju ont men hon skuttar runt på tre ben och verkar ganska pigg. Hade det verkat allvarligt hade jag naturligtvis åkt iväg med henne! Har haft ett marsvin med ett framben rakt av och han klarade sig utan men, men det är ju visserligen inte samma sak eftersom Mys har ont i höften och Ludde var mycket yngre.
Det är så svårt också med tex smärtstillande för det är ju viktigt att hon vilar och med smärtstillande blir det lätt att hon fläker sig ytterligare :-(
Okej ja jag tror absolut du själv inser när det är läge för veterinären =) Ja smärtstillande är knepigt :/ Med smärtstillande så känner hon ju inte av när hon borde ta det lungt men samtidigt så vill man ju inte att dom ska ha ont. Jobbigt :/
Vad tråkigt! Hoppas att Mys blir bättre snart! 
Vi håller tummarna och tårna för att hon ska bli frisk!<3
Har fått tid hos vet. imorgon. De sa inte så mycket i telefon men jag antar att det blir röntgen och jag hoppas verkligen att hon klarar sig!
Önskar lycka till i morgon ..håller tummarna !
#10 Hoppas det går bra imorgon då :) Vi håller tummar och tassar.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Hur har det gått?
Oj, det har jag ju glömt att skriva!
Hon blev röntgad utan att de hittade något och blev satt på Metacam i tre dagar. Har varit utan metacam i två dagar nu. Hon duttar tån men är märkbart störd över att det gör ont, bara att avvakta :-(
Vad skumt :/ Hoppas hon blir bättre! =)
#14 Hoppas hon blir bra :) Kanske hon skulle behöva Metacam yttligare 2 dagar? Min lilla sjukling här hemma fick det i 5 dagar.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#16 Fast hur länge är för länge, det är så svårt! Och jag känner att jag kan inte tänka objektivt eftersom det är Mys
. Ska prata med vet. igen och se vad de säger
#17 Jag har gett Metacam i två veckor till Yarris när han hade (troliga) förslitningar i höfter och knän, men det var endast för att vi visste att han inte hade långt kvar och för att han skulle kunna få en fin sista tid (flängt runt mycket innan han kom), men denna vetten ville inte ge mer än tre dygn, det hjälpte inte särskilt mycket heller :-(
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till! Hon äter och pratar men jag ser ju att hon har ont :-(
Hur ska jag veta om jag borde låta henne somna?
Jag VILL INTE! Jag klarar inte en till av mina allraste favoriter!
#18 Om hon har ont & inte blir bättre under 1 vecka tycker jag det är att vänta för länge. Men det är väl olika vad man tycker bevisligen.
Förstår att det är svårt. Men om du älskar henne & vill hennes bästa låter du henne inte lida mer än "nödvändigt" Det är henns bästa du måste förska se. Inte att du vill ha henne kvar.
Men jag hoppas på det bästa såklart! Det kanske vänder. Men du måste se när det är dags att "släppa taget" För henns skull.
Ny behandling. Hon har nu bytt bakben som hon har ont i :-S Det skadade stöder hon nu på men däremot både vänster bak och framtassarna viker sig
. Vräker på med MASSOR av c-vitamin nu för att se om det är c-vitaminförlamning, det enda jag inte oroat mig för!
Hur kan hon ha ¨fått det i så fall? De får näst intill fri tillgång på vitkål och sedan får de lite annat också med jämna mellanrum såsom äpplen, paprika, broccoli mm. Gurka och sallad som extra godis. Nu får de också en halv Ica-kasse om dagen med gräs
Min lilla älskling, jag klarar inte att förlora en till!
Mys<3 Hoppas att hon klarar sig! Hon är så himla go och mysig<3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.