Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 972 ggr
[Strawberi]
0

Dagen alla älskar - FREDAG!

Japp japp, fredagstrådarna är ju underbara!
Hur ser era helgplaner ut? ^^

Själv ska man inget alls göra, utom typ slöa och gosa med marsvinen ^^

[jejjas]
0

Jag ska fira fredagen med att lägga mig i ett bad=) med mycket skum, har hackat massa grönsaker till en smörgås tårta som ska göras i morgon =)

[Strawberi]
0

#1 - åhhh, bada har jag inte gjort på FLERA år. Vi har ''bara'' dusch, försöker ju övertala pappa till ett badkar.. Underbart och krypa ned i ett badkar en fredaskväll med skumm och en badanka!

Abico
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag blir det lugn kväll, ska se den nya serien som drar igång 21.30 på 4:an. Imorgon har lillebror kalas så hit kommer 16 stycken 7 åringar…
Jag ska kombinera det med "operation dagsverke" som egentligen ska vara på torsdag nästa vecka och samla ihop dom där 100kr till minröjning genom att underhålla skitungarna ;)

Sedan blir det till att vakta Kira, förmodligen(förhoppningsvis) föder hon inte ännu. Men ändå.

Jag ska ut och fota lite vårblommor har jag tänkt också och städa rummet. Ska väl börja trimma på Poppe också inför nästa helg.

Hanna 

queenlinnea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis tryckt i mig liiiite Ben&Jerry's och uppdaterat marsvinsbloggen med lite bilder. Och jag väntar också på ''Modern Family'' på TV4 snart, precis som Hanna :P

Annars blir det nog bara mys som vanligt, jag är på riktigt pussigt humör idag. Frågan är bara om grisarna är detsamma *s*

Lexxi
0

Jag har plockat undan massa i rummet och städat hos marsvinen. Sedan har vi självklar firat Fideli.

I morgon ska jag dammsuga det första jag gör och sedan spenderas resten av helgen tillsammans med pojkvännen och djuren :p

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Royalz
0

Jag har precis gjort klart allt inför hamsterutställningen imorgon. Måste gå upp kl 02:15, så ska nog gå och lägga mig snart.

Men först ska marsvinen ha kvällsmat ;)

[Strawberi]
0

#5 - jag har också städat hos marsvinen! :)

Lexxi
0

#7 okok :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Lyan
0

Har gråtit precis hela dagen :-( Är helt groggy både av gråt och lugnande, fick avboka Ping veterinärtid och vara hemma från praktiken, när jag inte har gråtit har jag sovit så jag kommer troligen inte somna ikväll heller :-(

Imorgon ska vi till miljöstationen och till Woody och köpa plywood till lite fler marsvinshus.

FeliciaS
0

Dagen började rätt segt, äntligen fick jag (nästan) mina åtta timmars sömn :) Trots det ligger min sömnbrist (resultatet av alla dagar och nätters stödmatning av Hera) nära till hands så snart får jag ta och lägga mig ;) Idag har jag ridit en längre tur i helt underbart väder, samt fått lite skolarbete gjort. Imorgon ska dagen ägnas åt skolarbete, lite stall och marsvinen förstås. Trimning av Kurkuma står högt upp på listan.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

emelie92
0

Ikväll har det varit filmkväll, imorgon blir det picknick i slottsskogen & fotografering, på söndag blir det shopping 8-)

[Maijah]
0

Har haft en riktig skitdag egentligen…men det blir väl bättre imorrn hoppas jag.

Abico
0

Hahaha, sitter här och spånar efter lämpliga namn till kommande marsvinsbebbar. Men det blir bara löjligare och löjligare för varje sekund känner jag ;) Dags att gå och lägga sig.

Hanna 

Moa-16
0

#13 knatte fnatte & tjatte, kanske? Känner på mig att det blir tre hanar ;)

Abico
0

#14 - Nä, usch ;) I två av mina första kullar (för väldigt många år sedan) fick ungarna heta Sus & Dus, resp. Tripp, Trapp & Trull.
Jag är lite allergisk mot den sortens namn efter det *s*

Hanna 

Moa-16
0

#15 Otacksamma klubben .Jag som försöker anstränga mig såhär sent "-" Jag tycker det är tjusiga namn på marsvin iaf ^^'

Abico
0

#16 - Du kanske skulle döpa om dina? ;) Dom namnen som jag klurat på ikväll är lite spexigare *s* Och lääängre…

Hanna 

Moa-16
0

#17 Aldrig, dom har så fina namn ;) Men skulle inte tveka om jag fick, trillingar,hehe. Långa namn känns lite osmidigt kan jag tycka!

[Strawberi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag själv funderar på vart man ska sätta sophies tassar.. På vaden kanske? Låret? Magen? Ryggen? ja vad vet jag.. Hjälp tack?
*en bild får ni här* Alltså jag ska ju tatuera in de ^^

Royalz
0

Nu har jag varit vaken en timme. Ska packa ner alla hamstrarna, hela 11st ska med dock ska några säljas ^^

Titelutställning idag på hamsterutställningen, hoppas på att få någon titel ;D haha.

Abico
0

#18 - Hahaha ;) Stackars barn (A)
#19 - Sophie vill nog ha kvar sina tassar själv Tyst

Hanna 

[WeepingWillow]
0

#19 Har du stängt in henne i kopieringsmaskinen? :P Hmm måste prova det där också, verkar smart, jag försökte ta en närbild på Michies fossingar men det blev inge bra alls! Handleden tycker jag är fint, eller nära hjärtat för det är ju där dom finns hos oss ;)

Nästan man skulle mixtra lite o göra en canvas av en sån bild :D

Moa-16
0

#19 Hur tusan har du tagit den bilden? *rädd att marsvinet går utan tassar*

[Strawberi]
0

#22 #23 - Jag har faktiskt ställt henne på kopiatorn (vi har en sådan man kan ha locket uppfällt på), och sedan kopierat in tassarna direkt in på datorn. Jag tyckte det blev jätte coolt! Enda problemet hon hade lite svårt att stå stilla.. På första bilden så har hon 3 framtassar! *skrattar*

#19 - ärsh då! Hon och jag delar ju! Flört

freddiie
0

Jag hade en minst sagt konstig fredag *s* Jag paddlade kajak på badhuset ! :-D det var kul, fast resten av fredagen sög för jag var tvungen att städa *s* Någon som startar en Lördags-tråd? :-D

#19 Åååuuoooh, vad snyyygg! :-D

Abico
0

Haha, nu har vi slängt ut alla 7 åringar och pappa och jag bestämde oss för att dra till IKEA ;) Så bye!

Hanna