Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 654 ggr
[jejjas]
0

Knasiga Grisar

dom två nya grisarna Anki och Kajsa ger mig massa problem, När jag vaknade i morrse fast ingen av dom i sin bur (Låda)  känner paniken sprida sig en aning.

Menbörjar leta, Kajsa hittar jag under "balkongen" jag byggt till dom tar upp henne och sätter i buren igen,

Men vart är då mamma Anki slänger ett snapt öga ner i stora golvburen där det går 6 grisar nu, och vem ser jag där om inte Anki sitta i godan ro brevid Lollo och äter.

Ska jag ta det som att hon vill gå där med dom? men 7 grisar i en billy bockhylla tycker jag är mycket.

Meningen är ju att Anki ska gå i den nya lådan med Luella sen

Hur hör jag nu då??

Abico
0

Haha, det är inte lätt när marsvinen har andra planer än en själv ;)
Tror du att hon absolut vill gå i billybokhyllan så kan du väl ta någon av marsvinen som sitter däri nu och sätta med Kajsa, och sedan sätta in Anki där?

Hanna 

[jejjas]
0

Jo det skulle gå men problemet är att Kajsa ska åka till sin ägare på lördag. så just nu har jag byggt en liten bro som går till kanten av bokhyllan sen blir det ett litet hopp sen ner på ett hus.. så kan dom välja lite som dom själva vill.. Rolfu va den första som prövade att det höll Flört så nu ska vi se om någon annan vågar prova

Abico
0

#2 - Okej, det blir säkert bra :P

Hanna