Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1923 ggr
hella1000
0

grenar

varför ratar mina marsvin  alla grenar som ja lägger in i buren? ja klippte ner några grenar från en svarta vinbärsbuske för ja tänkte att det kunde vara gott, men ingen av marsvinen har rört dem, de har nosat lite grann på dem, men inget mer.. tycker de inte om det eller vill de bara inte gnaga på dem?

mvh helen

elin85
0

Jag har aldrig haft ett marsvin som har velat gnaga på grenar, jag undrar vart man får tag i dem som faktiskt gör det ;)

Abico
0

Mina käkar bara skott på björkris, grenar är inte så jätteintressant så länge som det finns annat gott att käka på i buren ;)

Hanna 

Mari
0

Mina marsvin är helt galna i grenar, de äter lite när de är färska och sedan efter någon dag är nästan all bark borta.
Äpple, Rönn och Sälg är favoriterna här

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

Grenar från vinbärsbuskar har jag aldrig haft marsvin som tyckt om, konstigt nog. Det måste vara någon konstig smak på vinbärsbuskar, eller något *s* Däremot grenar från äppelträd och blåbärsris älskar mina, de blir helt tokiga och gnager/äter upp jättefort.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tjorve
0

om jag lägger in grenar så är det bara små pinnar kvar utan bark dagen efter :)

elin85
0

Lyckliga ni som lyckas :) Inte ens äppelgrenar har fallit mina i smaken, de nosar inte ens på det och någon timme senare har de kissat på grenen så det är bara att slänga den helt orörd :/

Mari
0

#6 Låt den ligga kvar några dagar, mina verkar tycka att den är smakigare när barken har torkat lite.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

elin85
0

#7 Fast som jag skrev så kissar de på den :/

FeliciaS
0

#8 Då visar de tydligt att de inte vill ha den, så du får väl helt enkelt ge upp :P Haha… Skumt att de inte gillar grenar.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mari
0

#8 De kissar väl inte på hela? Någon bit gillar de säkert :)
Eller om du försöker hänga upp pinnen på något sätt så de inte kan kissa så lätt på den?
Mina kissar också på vissa delar när de ligger på marken men de äter runtom

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

hella1000
0

hejsan

okej då får ja väl helt enkelt prova andra grenar:)  de kanske är för tunna de ja har och det är därför de inte vill ha dem? eller för att det finns annat i buren att tugga på som är godare:)

jag har sett andra marsvin förut som älskar barken, det var därför ja blev så förvånad när de inte ville ha några när jag gav dem.. men ja ger inte upp än:)

hm man kanske ska prova att hänga upp dem de kanske blir intressantare då?:)

Mari
0

#11 Jag brukar blanda både tunna kvistar och lite grövre, de grövre är oftast populärast hos mig :-)
Sen när löven börjar komma då brukar barken dock inte vara lika intressanta för mina marsvin utan då äter de bara löven och dissar rästen

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se