Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 8149 ggr
Bumsibum
0

skinny

Hej, någon bra uppfödare i närheten av skåne elller i skåne som säljer fina skinny marsvin?

Jag ääälskar sådana marsvin, hade görna velat ha, Sen hade jag velat veta lite mer om dom.. skötsel, bra bur matrial, bra foder med mer med mer… allt ni kommer på om marsvin/skinny har bara haft kannin förr och råttor (i bur djur) värkar vara svårt att hitta just skinny finns ej i djuraffärer va jag sätt, och på blocket fanns de bara 4 st när jag kollade hela sverige.

(vet ej om jag satte tråden rätt)

[jejjas]
0

Visst finns det skinny uppfödare  i skåne du har  Imargo´s

Sen har du Oop´s Men hon kommer att lägga ner så hon nog endast 1 till salu just nu..

Sen har du Villa Ängtorp´s hon har en del till salu just nu

Skinny är hur underbara som hälst jag har själv ett gäng här hemma =)

Bumsibum
0

tack ska du ha… Glad ja jag tcyker dom är så knubbiga o söta o typ ta de ej fel nu men "skrynkliga" asså ja svårt o förklara men typ.. man ser hur huden kan bli helt gosig. Tungan ute

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja dom är goa =) å framför allt när dom är små =)

Bifogar här en bild på min lånehane =)

Bumsibum
1

ja, de kan jag tänka mig.. Glad

fin han var!! Glad

[jejjas]
0

Jag tycker ju dom är mer framåt än dom andra grisarna jag har =)

Bumsibum
0

jasså… Glad men är det något man måste tänka på för att sköta deras hud?
nån kräm,  eller inte va i soldjus med mer?

Tina
0

Har du kollat in artikeln om skinny?

Hos min pojkvän bor ännu en underbar nakenfis. Skrattande

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Bumsibum
0

ne, de har jag inte, ska kolla nu! Glad tack

jasså! mys.. Glad

Bumsibum
0

söt den var… Glad

[jejjas]
0

Ja dom får ju lättare så än pälsade,  och precis som oss kan dom få torr hud och då får man smörja in den med en mild oparymerad salva går bra med tex barnängens dom äter även mer än andra marsvin just för att hålla värmen och mer mat = mer bajs ;)

Bumsibum
0

Nu har jag läst… Glad,  ja, jag tänkte de asså att man bör smörja med något… Glad

Inte många djur jag tycker är sötare som nakendjur, men marsvin tycker jag nog det är så med. Glad Helt gulliga! Glad

Fiona
0

Min första nakenbebis föddes i går natt :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lyan
0

Två töser som precis blev inlagda från Kristianstad

http://www.blocket.se/kristianstad/2_Skinny_honor_26960137.htm?ca=22&w=2

Bumsibum
0

så extremt söt, asså är jag korkad nu eller är dom så stora när de födds eller är de typ mamman ?

känner mig lagom dum nu… Tungan ute

Bumsibum
0

#13 tack.. Glad men jag vill helst ha bebisar, plus så får jag vänta lite me o köpa.. Rynkar på näsan,bor just nu hos min syster, och hon vill ej ha djur här (förutom mina 2 katter jag redan har)
men när jag flyttar så… Skrattande

Lyan
0

#15 Oki :-)

Bumsibum
0

m, tråkigt men sant, jag pratade om de me henne innan idag.. men men, ska ändå ej bo här så länge så då ska jag köpa mig en liten skinny! Skrattande

[Maijah]
0

#14 Stor? Den kanske ser så ut på bilden (fast det tycker jag inte;), men i verkligheten är nyfödda marsvinsbebbar inte stora alls:P men de är ju fullt utvecklade vid födseln så de är små miniatyr-marsvin då:P

Bumsibum
0

jaha, coolt jag trude att de skulle vara som råttor ch kaniner typ… inte kunna se alls osv.. Glad söt är den iaf!! Glad

Fiona
0

#14 Den är en liten bäbis på 95 g :) Och som ovanstående sa så föds dom helt färdig utvecklade!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Bumsibum
0

aha, jag har en bra nyhet pratade me min syster idag, hon sa att det var okej att jag skaffade en fast att jag bor här! jag ska ju ändå inte bo hos henne så länge !  JIPPIE! äver lycklig…  Skrattande

Royalz
0

Fast marsvin ska bo 2 och 2 :) Eller menade du en skinny och en "vanlig"?

Bumsibum
0

okej, tack för att du sa det… Glad då köper jag båda två har kontakt med en tjej som har 2 systrar som är lev.. klara om 3 vekor.. Glad jätte finna var dom! Glad

Bumsibum
0

Två veckor kvar tills jag får hem minna fina flickor, längtan är stor! Glad, ska fixa buren idagarna, inreda den så som jag tycker skulle passa bra till mina töser, det ska bli kul, så är den färsig o klar när dom är här.. Glad.

Har redan köpt en del tillbehör, men ska köpa lite till. Kan man ha för mycket i en bur.. Tungan ute, jag fattar ju att dom måste fåplats.. men tunlar och liknande… vad tycker ni är bra att använda för saker då som både är relativt långa och breda så de inte fastnar… ?

[Tisslibiie]
0

En sak som jag tycker att alla som har skinnys ska köpa till sina grisar är "mysrullar" ifrån Marsvinshjälpen.^^ Varma och goa, väldigt populära iallafall av de skinnys jag har och de jag känner.

Bifogar en bild på våran ena mysrulle.

Bumsibum
0

ja, de ser mysiga ut för en skinny.. Glad, sån ska inköpas.. vad är deras hemsida ?

har hört och läst en del om att flees filtar med ska vara bra.. Glad som de kan ligga o gosa i sova o få värme av. Eller vad tyycker du om fleesfiltar/plädar till skinny?

[Tisslibiie]
0

www.marsvinshjalpen.se Skrattande Fleece/plädar till skinnys är också bra!^^ Hade det innan jag köpte mysrullar till mina "nudister" ^^

Bumsibum
0

ok, tack ska kolla! in sidan!! Glad, okej, ja man kan nju ha både och.. Glad

[Tisslibiie]
0

Absolut! Flört De måste ju tvättas då och då, brukar tvätta mysrullarna varannan gång jag städar och då är det ju bra att ha något annat som håller dem varma och som de kan mysa i. ^^

Bumsibum
0

japp, de är de ju.. men en sån i ljusrisa hade passat bra till dom… ljusblå o svart var med fint… Glad, jag kollade även in sovpåsarna den värkade ju med vara bra! Glad.

[Tisslibiie]
0

Jag har en sovpåse, den älskar de att sova två tillsammans i, men ibland är de lite tjuriga :P då är det bra att ha lite annat också när de vill vara ifred ^^

Bumsibum
0

ja, de föstoss.. Glad

[Tisslibiie]
0

Lycka till med dina töser!^^

Bumsibum
0

tack ska du ha! Glad, och tack för tipsen.. Glad