Två nya omplaceringar
Har fått in två söta töser :-) De är två virvelblandisar med MASSOR av små söta virvlar. Elsa har tom en liten virvel på kinden.
De är 4år och skulle egentligen avlivas för ägarna kunde inte ha kvar dem och de ville inte att de skulle hamna i omplaceringskarusellen eller bli ormmat. Sunt tänk tycker jag.
Bilder kommer snart :-)
Åh nä vad hemskt !Men vad bra att du kunde ta hand om dem då :)
#1 Jag tycker faktiskt inte det är hemskt, jag tycker det är mycket sunt tänkt med tanke på alla stackars djur som flyttar vändor hela livet.
De kommer flytta när jag hittar ett hem som de får bo i resten av sitt liv, annars stannar de :-) (men det börjar bli bra trångt här, kan inte ta in en gris till :-()
#2 Jo, det är sant det du säger, men ormmat i mina öron låter hemskt.. Hehe.
Vilken tur att du kunde ta hand om dem :) Har du några bilder att visa på virveltöserna?
Hoppas de får finfina hem också.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
I kväll flyttar tjejerna till nytt hem :-D
En anställd till "min" pizzabagare/grönsaksleverantör ska ha dem på prov ett par veckor så hon vet att de klickar med henne :-)
Vad söta de är :) Skönt att de får ett hem också!
Mvh Felicia
#14 Nä, de är tillbaka här :-( Tog inte ens en vecka innan de ångrade sig >-(
#15 Tråkigt… ;/
#15 Nämen :O Låter lagom seriöst :-/
Mvh Felicia

Vad synd! Jättetråkigt när det blir så, en vecka är inte spec lång prövotid heller;/ Hoppas du hittar någon snart som vill ha kvar dem för alltid:)
Nä, det kändes lite sådär :-( Hade lite på känn att det fanns risk för detta så jag var noga med att poängtera att de skulle tillbaka hit och att hon fick pengarna tillbaka om hon ångrade sig. Det var en syster till min marsvinsmatleverantör pizzabagaren så han gick i god för henne. Har pratat med henne efter och hon känner sig rutten men samtidigt glad för nu vet hon att hon ska inte ha djur just nu och hon säger att hon inte ska skaffa fler förren hon verkligen är redo :-) Och de bodde bara i kvarteret bredvid så det var inte så långt att hoppa mellan, det märks inget på töserna, de är likadana som innan :-)