Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1760 ggr
[Cornelian]
0

Marsvin som bits

Min ena marvinshona, har börjat bitas när jag ska lyfta tillbaka henne till buren. Hon är väldigt lugn annars, tex när hon sitter i famnen, och verkar inte ha ont någonstans. Någon som känner igen beteendet eller vet hur jag ska få henne att sluta?

fia-mia
0

Mina bits inte men om jag t.ex. har städat buren och marsvinen ser det när jag ska lyfta in dem får de bråttom in och kan "smaka" på fingertopparna så att jag ska sätta in dem tidigare. Vet inte om du menar så eller om hon biter hårt men jag skulle vänta med att sätta tbx henne tills hon slutar bita. Håll henne intill dig när du bär henne och se till att hon inte kan bita dej.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Cornelian]
0

Det är inte jättehårt hon biter, men hon kanske bara är ivrig att komma in till buren/burkompisen igen.

freddiie
0

Mitt ena marsvin, han bet också påväg ner i buren. Helt klart var han ju ivrig att komma bort ifrån mig, så han naffsade för att jag skulla släppa ner honom. När han bet så gick jag bort ifrån buren och matade honom med persilja. Nu bits han inte längre och hoppar inte ut ur mina händer utan går ut när jag har händerna vid burgolvet. Det gäller bara att ha tålamod och visa vem som är bossen och vem som har maten Flört