Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 1467 ggr
SaraKlara95
0

Hejsan :)

Jag hade tänkt skaffa marsvin! Dock inte en på ett tag :) kanske om nått/några år. Först hade jag tänkt lära mig ALLT om marsvin lära känna er och kanske gå och titta på nån utställning som ligger nära mig :)! Vill även lära känna de flesta kända raser och se vilken som passar mig bäst :)!

Vet inte varför jag skrev detta inlägg, men ville väll bara säga att jag finns här på sajten med :P

Abico
0

Hej och välkommen hit!
Jag tycker att det låter jättebra att du tänker igenom och förbereder dig innan du skaffar marsvin, mycket klokt :)

Hanna 

[Maijah]
0

Välkommen hit!^^

Som #1 redan sagt så är det superbra att du läser på massor om marsvin innan! Finns många bra Artiklar här på Marsvin.ifokus att läsa till och börja med =)

SaraKlara95
0

Tack så mycket! :D ska bli kul o läsa och se massa bilder på era marsvin :)!

#1 Tack! ja jag vill lära mig allt om marsvin innan jag skaffar! Så jag vet vad jag ska göra om nått händer och hur man ska hantera dom osv :)

#2 Tack! ja jag ska ta mig tid och läsa alla Artiklar! :D Har redan kollat lite på några och dom är super (Y)

Hade även tänkt, när jag väll skaffar marsvin,  skaffa dom från Ergons omplacerings hem i Göteborg :)

PernillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är helt underbara djur .Skrattande Jag har 4a pojkar med helt olika personligheter. Två av dom är lugna och inte det minsta rädda sen har vi en som skriker så fort man ska ta upp honom.  Den tredje är nosig och vill helst nafsa Tungan ute

Hade marsvin som barn och nu ville barnen ha marsvin.

Men kan ju ärligt säga att det är mina små älsklingar!!

SaraKlara95
0

Ja av det jag sett så verkar dom underbara! :D aww gud så söta < 3

Skulle jag kunna få nån erfaren marsvinsägare/uppfödares msn? så man kan snacka lite och lära mig :D! Gärna folk med olika raser :)

Abico
0

#5 - Du kan lägga till mig på msn om du vill, orginalW@hotmail.com :)

Hanna 

SaraKlara95
0

Jag har addat dig Abico! :D

[Tisslibiie]
0

Jag har 3 marsvin.^^ 2 skinnys och 1 lakeland som bor tillsammans i en bokhyllebur som min sambo hjälpte mig att bygga. Jag bara älskar mina grisfisar.^^ Världens bästa djur enligt mig. De är helt olika personligheter, finns inget marsvin som är den andra lik. De som har marsvin förstår hur jag menar. Det är verkligen jättesvårt att beskriva hur underbara de är.

SaraKlara95
0

aww så fina marsvin du har! särskilt lakeland marsvinet Oskyldig haha har förälskat mig i dom :P!

[Tisslibiie]
0

Jag älskar dem så mycket!^^ Snövit (lakeland) är väldigt lekfull utav sig samtidigt kan hon ibland lägga sig i ens knä och bara mysa.^^

Tissla (skinny) som är saffron (nästan som nyponsoppa) är väldigt kelig, och en riktig mamma-gris, vill alltid ligga hos mig!^^ Hon pussar alltid på alla som håller henne.

Ior (skinny vit) är väldigt lekfull, han gillar inte att ligga i ens knä och kela, han vill ha action i livet.^^ Men han har sina kelstunder han också.

Ruffsen
0

Att köpa marsvin är en av de bästa sakerna jga har gjort dem är helt underbara och har riktiga personligheter ;)

Mitt ena marsvin Kurre som du ser på bilden(svart,vit,brun) är lite försiktig av sig men nu efter ett år har han blivit mer framåt han älskar att ligga och gosa.

Mitt andra marsvin heter Ruffsen och är brun. Han ska jämmt vara bäst och modigast. Om man äär lite försenad med maten skriker han ;) Ruffsenm älskar persilja och älskar att prata med mig medans han gosar.

Jag vet tyvärr inga raser eller så för jag köpte de från en djuraffär (dumt av mig så gör inte det).

Det är jättekul med marsvin :D

SaraKlara95
0

Kyss

alla marsvin verkar ha sånna goa och o l i k a personligheter!! dom verkar vara små goa grisar , Ja jag kommer nog inte köpa från djuraffär även fast man kanske gör en godgärning (stavas :P?) för marsvinet/n man köper..

era marsvin är jätte fina!! var stolta över dom Kyss

Är det någon här som föder upp och är aktiva med dessa raser

Lakeland, self och nonself?

sånnafall skulle jag väldigt gärna vilja adda er msn eller något :D!

marsvin-90
0

Jag föder upp Lakeland, skinny o teddy =)

Får gärna adda mig på msn: gina_ingemarsson3@hotmail.com

godisgrisen
0

Jag föder upp nonself magpie i både svart och choklad. De är inte bara snyggt och busigt tecknade utan även väldigt trevliga marsvin orädda, framåt, äventyrliga och mycket intresserade av att umgås med sina människor. Vi bor i Uppsala och nya kullar kommer då och då…

Abico
0

Mig har du ju redan på msn och hemsidan har du ju sett, men jag föder upp self och english crested dark eyed white i liten skala. Nästa kull kommer till hösten/vintern :)

Hanna 

[Maijah]
0

#3 Om du köper från eragons så gör du en mycket god gärning =) Där finns marsvin som blivit bortglömda och i vissa fall haft ett hemskt liv innan de kom till eragons, och att ge dem en chans till ett nytt härligt marsvinsliv är ju bland det finaste man kan göra ^^ Eragons brukar ju även få in selfar och nonselfar, fast oftast inte med stamtavla då. Om du vill ha det och ställa marsvinen i t.ex rasklass är det ju uppfödare som gäller =) Men man kan ju köpa från både eragons och uppfödare såklart:P Hursomhelst så lär du inte ångra dig om du köper marsvin, jag tänker då ha marsvin så länge jag lever, de är så underbara helt enkelt ^^