Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1744 ggr
Jennie104
0

Studsmatta! USCH!!

Usch!

Jag sökte på youtube efter en kanin som hoppade så tryckte jag sedan såg jag en annan film som var på sidan så klickade jag där

fy f*n vad hemskt! Djurplågare! Man kan ju inte hoppa med 2 marsvin på en studsmatta!!

Denna filmen är det

Usch!

Wiizy
0

Marsvinen kanske gillar o hoppa? ;P (inte seriös xD)

Creation
0

Nej, gud vad taskigt!! Och den här filmen är t.o.m. värre:
http://uk.youtube.com/watch?v=V7uEsV_BYOo&NR=1
Det där marsvinet flyger ju upp i luften typ en halvmeter och landar nästan på rygg flera gånger!! Och de höll på jättelänge! >:O :@ Fy, f*n vad elakt! Marsvinet kunde ju ha skadat sig svårt!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Wiizy
0

Det är synd… :/  studsmattor ska djuren inte var på!

Hatasallad
0

Men det är jättemånga som har skrivit djurplågare på youtube.

Stormviskaren
0

:S usch…. lite ot men min ena katt brukar hoppa upp på stutsmattan när ja hoppar ^^ så hon gillar de. men man får ju vara jätte försiktig när hon är där. men marsvinen!! dom gör ju de inte frivilligt! usch nej stackars djur.

Emelie-E
0

#5 så gör våran ena katt också=)

Men usch, borde marsvinen inte få ont i ryggen av att studsa så?:/

NikitaOMichellin
0

Hur kan man vara så j*vla dum att sätta ett marsvin överhuvudtaget på en studsmatta??? Den som gör det är ju seriöst rubbad…

TRASAN
0

men herregud hur kan man bara göra så mott sina djur ? jag hade ALDRIG kunnat göra så mot mina djur. :(

Abico
0

Usch, det är hemskt. Och ska man sedan tro på vad ägaren skriver i kommentarerna under så tycker marsvinet att det är jättekul - har hon sagt det då eller? :/

Hanna 

Creation
0

Jag tvivlar på att marsvinet tyckte det var kul… det såg ju vettskrämt ut!

FeliciaS
0

Hemskt! Himla idiot *grrrrr*
Tänk på marsvinet för f… :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jappeloup
0

jag brukar låta mitt marsvin vara uppe på studsmattan,men endast när jag inte hoppar och då bara för att ja o min vän ligger där o matar med gräs…

vilka djurplågare på filmerna, ryggarna borde ju gå sönder!!

Ijin
0

#12 Nja, egentligen inte. Dom har inte mer än sin egen vikt som belastning.

Creation
0

#13 Men om de hamnar med ryggen först eller i nån konstig ställning så kan de bryta nåt ;( Inte bra.

Ijin
0

#14 Ju mindre någonting är, ju svårare har det att få fall skador.

Wiizy
0

#15 - Marsvin kan dö, bara man tappar dom när man står upp. Har jag hört men jag vet folk som tappat djuren mkt o dom lever. >.<

FeliciaS
0

#15 Men de kan ändå hamna i konstiga ställningar och skada sig. Bara för att det är mindre är inte alltid skaderisken minskad… ;-)

Mvh Felicia

Romana_12
0

:/

[Liinda]
0

Dom kan visst skada ryggen om dom hamnar fel. Man vet ju själv när man har studsat studsmatta och inte tagit emot sig tillräckligt hur förbannat ont det gör i ryggen.

FeliciaS
0

#19 Ja, aj..

Mvh Felicia

gulzebra
0

#16: Där får man dock räkna in att en studsmatta är mjukare än ett golv…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Wiizy
0

#21 - Om dom landar  den ja.

gulzebra
0

Studsmattan är ändå mjukare än ett golv då också ;P

Tänkte fel ska nämnas, min skalle fick det till att jämföra att ramla ner på ett golv och att ramla ner på en studsmatta typ.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Wiizy
0

Jo, och hur många gånger ramlar inte ungar ur studsmattan, vem säger att marsvin inte också kan göra det? :)  Dom kanske flyger och ramlar på backen. :/

FeliciaS
0

#24 Jo, precis. Dessutom är det ju helt sjukt att ens komma på idén att ha marsvin på studsmattor >.< Marsvinen tycker verkligen inte om det, det syns…

Mvh Felicia

Thea-Cazzy
0

Man såg i slutet hur det försökte komma loss :´( Sorgligt att det finns människor som skaffar marsvin när de inte vet hur man ska behandla dem….

Vi har satt upp vår katt på studsmattan, men vi hoppade inte samtidigt…

Bella-R
0

Vill inte se, och tänker inte se heller.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Crest
0

Usch :'(

Vi har skyddsnät på våran studsmatta, och marsvinen brukar få gå runt där ibland, de är bara nyfikna och går runt och nosar, men jag skulle aldrig studsa med dem på. Som max gå runt på studsmattan!

Millie
0

Kan inte kolla,

men vad är det för fel på männsikor? Skrikandes

FeliciaS
0

#28 Det var en (över 2 år) gammal tråd du letat reda på :P

Mvh Felicia

Bumsibum
0

hemskt, o hur kan föreldern låta barnet göra så! Hon (mamman) verkar ju me va me på de, hon verkar ju filma…. :S Rynkar på näsan

Crest
0

Haha ;)