Raka teddy?
Vi har varit hos Vetrinären IGEN!
Och hon kollade om de kunde vara parasiter Igen, och om de var selnic men inget av det , Så Ludwig går på en annan föda nu. Han ska äta hö och Critical Care, för han har en svullnad i magen men har rasat i vikt 400g . Så vi kämpar på!
Han är gammal och jag förstår att det kanske är dags för honom att träffa alla andra marsvin snart,
Men nu undrar jag om man kan raka ett Teddy marsvin. Växer det ut sen då? kan man raka själv med hårmaskin eller ska man gå till någon slags friserare?
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Jag håller min teddyhane kortklippt. Det började jag med sedan han under en lång period hade svamp på rumpan till och från (han tryckte upp rumpan mot vattenflaskan och eftersom pälsen var så tät låg fukten kvar mot huden och det blev svampigt) med kort päls blev han (och jag) av med problemet. Idag gör jag det mest för att han ser så fruktansvärt *host* ful ut *harkel* i lång päls. För lång har pälsen blivit, växer åt alla håll och kanter och är supersträv.
Men jag klipper med sax, det känner jag mig bekvämast med. Vet att det finns ett par härinne som använder någon trimmer för att klippa sina långhår och det funkar ju lika bra för marsvin. Men det är absolut någonting som du kan göra hemma, ta det bara försiktigt och se till att ha en bra sax.
Här finns bilder på min kortklippta teddy :P
Hanna
#1 Tack! Ska kika in på den på en gång!
#1 Men Ludwig ahr tappat s¨å mycket päls, så han ser ut som ditt marsvin ser ut klippt. Jag skulle vilja klippa ner han helt så han är nästan naken. Bara för att hålla koll på huden och svullnaden
#3 - Hmm.. Okej. Då får du nog skaffa en trimmer. Fast om huden är irriterad och svullen vet jag inte om jag skulle våga mig på att raka honom helt :/
Hanna
Hur är det med aptiten, äter han som normalt?
Hur gammal är han?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus