En fråga.
Kom på en sak… Tror ni man kan praoa hos en marsvinsuppfödare? Jag menar, det är ju inget "riktigt" jobb och isåfall blir det ju bara på eftermiddagen/kvällen. Men kanske om man är någon annanstans på dan?
Du kan säkert hälsa på en marsvinsuppfödare, och kanske kolla om de vill ha hjälp någon gång ibland men jag tror inte att någon kommer vilja ha en prao, eftersom det som sagt inte är ett jobb utan oftast mest en hobby.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Tänkte också så, och sen vet jag inte om skolan skulle gilla det heller :/
Jag tror inte att skolan skulle uppskatta det. Prao är ju för att få se olika arbetsplatser och få lite erfarenheter. Ska du ha tag i någon som sysslar med marsvinsuppfödning till yrket så får du titta efter grossister.
Hanna

Jaa, det blir väl djuraffären då. Har redan praoat på dagis och bokhandel och är inte så sugen på någon "vanlig" affär, museum vet jag inte riktigt vad man ska göra och kommer inte på något annat just nu. Fåt fundera lite ;)
Du kan ju kolla hunddagis/ridskola om du gillar sånna djur med :)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

#5 Bra förslag (:
eller kanske ett stort omplaceringshem? =)

Omplacering är ju lite som uppfödare, inget "riktigt" jobb… Den enda omplaceringen i närheten är Eragons, där jag adopterat flera marsvin, men tror Iréne har ganska mycket att göra. Tror det blir hunddagis, men har inte fått svar än ;)
Ja men jag mena såna stora omplaceringshem som typ hundstaller eller katthem ja =)