Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 776 ggr
Lyan
0

Djurpratare

Har ni någon gång varit hos en djurpratare? Jag känner en tjej som har den gåvan och det är alltid lika roligt att lyssna :-D

Hon brukar prata med mina vovvar och det är verkligen roligt att få ord på vad de säger. Jag vet nästan allt sedan innan men jag kan inte prata med dem, dock är jag väldigt uppmärksam på kroppsspråk och beteenden.

Igår efter utställningen träffades vi och hon pratade med de marsvinen jag hade med mig.

Det stämde också med det mesta av den uppfattningen jag fått om dem

Maily, Lovika och Kitty var alldeles nöjda med sitt liv, men Lovika berättade att hon tyckte inte om när det blev konflikter inom flocken, hon tyckte inte om att komma i vägen eller bråka.

Hugo berättade att han var nöjd men började känna sig lite gammal, det har jag länt på honom när jag hanterat honom.

Med Elsa blev jag väldigt ledsen för hon är olycklig :-( Jag har också känt det på mig men att höra henne berätta det var ändå mycket jobbigt att höra henne själv berätta det :-(

Lotus berättade att han trivdes alldeles förträffligt, han ville absolut inte flytta igen! Jag är ju bara jourhem åt honom, men hade redan bestämt att han skulle stanna. Han sa att han skulle sluta äta om jag lämnade bort honom.

Som sagt, det mesta "känner" jag själv. Jag kan också känna omnågon är sjuk, jag får en obehaglig känsla i kroppen om jag tar i något djur som mår dåligt

fia-mia
0

Prata med dem kan jag inte men som du känner jag mina egna djur i princip utan och innan och är väldigt uppmärksam på alla djurs kroppsspråk. Men skulle gärna kunna prata med dem!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Strawberi]
0

Jag har den förmågan att kunna förstå djurs signaler och förstå vad dom vill. Det är bara det jag inte lärt mig förstå hela förmågan att kunna göra det här. Man sitter ju direkt inte och pratar med djuret som man gör med människor. Man läser signaler och kännslor dofter osv. Så brukar man förstå hur djuret mår osv ^^