Tre marsvinstjejer
Hej!
Det var ett bra tag sedan jag skrev här, har varit inaktiv i ca 6 månader tror jag. Därimot mer aktiv på ridsport iFokus & hasthoppning iFokus.
Men nu är det så att jag får en häst i sommar och till hösten börjar jag i åttan, det finns inte längre den tid som mina undebara tjejer behöver -så idag ska dem till Eragons. Två av dem är därifrån, men en har vi själva tagit om hand :) Vill bara göra alla lite extra uppmärksamma på dessa undebara tjejer som kommer kunna att adopteras innom snar framtid.
Selda är också sex, hon ser dåligt och kan därför vara lite opålitlig ibland, mycket social tjej som bott ensam större delen av sitt liv. Älskar att prata och vara uppe i knät, mycket liten till växten. Hon hade snurrade klor när hon kom och har fortfarande svårt för kloklippning och dylikt, men det går med tålamod och goda grönsaker vid sidan av. :)
Virvelhårig rödbrun.
Sist men inte minst tuffingen Berta! Hon blev omplacerad för att den tidigare ägaren inte visste hur man tog om hand om marsvin, flockledaren. Kan göra kanska mycket uppror i buren, går med lite envishet alltid bra att klippa klorna på henne.
Hon har mycket attityd men är helt undebar när man kommer åt henne, blir tuffare och tuffare för varje dag man hanterar henne, mycket nyfiken. Hon och Selda brukar ha sina upptåg ute på golvet medans Laura håller sig i bakrunden ;)
Släthårig, svart med bruna tecken.
Så fina dom är :) Hoppas att dom får nya fina hem nu.
Hanna
#4 Ja, nu har vi lämnat dem. Dom kommer antagligen inte gå tillsammans, och jag kommer sakna deras pipande på mat"brist", men men, för deras eget bästa =)
Vilka finingar! Tråkigt att du inte kunde behålla dem.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.