v. 19
Så var vi inne på en ny vecka. Vad har ni planerat?
Har alla "kort-vecka" den här veckan? D.v.s. ledigt torsdag-fredag?
Hanna
Jag sov 14 timmar inatt 
Det var nog behövligt men iväg till skolan kom jag inte. Tänkte börja på ett av mina projektarbeten så sitter jag inte helt onödig här hemma.
Sen vet jag inte vad som händer i veckan riktigt, skönt med långhelg torsdag-söndag. Förmodligen åker vi ut till husvagnen i Solvik.
Hanna
Kortvecka har jag dock inte utan mer långvecka då jag ska jobba extra både onsdagkväll och hela torsdag och sen är det ju fredag och helg vilket betyder jobb som vanligt. Känner mig inte så pepp
Men i morgon kväll har vi styrelsemöte för vår nya djurskyddsförening som vi bildat, det ser jag fram emot
Annars består bara denna vecka utav jobb, jobb och jobb känns det som
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kortvecka vet ja inget om då ja e arbetslös, så e ledig hela veckan :P Ska läsa på bilteorin, gosa med marsvinen hela veckan. Finns inte så mkt annat o göra för tillfället. =)
Jag ska försöka få pappa att slänga ut garderoben som står i marsvinsrummet…
*satt just och kollade på amrikanska valpar*
Åhh vill ha en amris hona igen…
Aja, får ta det efter japan!
Jag gick bara i skolan idag och har tagit ledigt tisdag-onsdag. ska till stockholm med familjen tisdag-torsdag. Kul, men kommer sakna grisarna!

Ja kortvecka har jag :) Ska rensa garderoben idag, hälften ska till mina kusiner och hälften ska till välgörenhet, en second hand affär i stan där alla pengarna går till fattiga barn i Kambodja och Bolivia. Sådant tycker jag är viktigt och därför går mina kläder dit ! 
Ska på scoutläger till helgen så min syster får stå för marsvinsgosandet. Jag gillar denna veckan, inte så mycket skola =inga läxor=mer roligt för mig :D
Japp jag har också ledigt torsdag fredag. Så det blir väl att ta det lungt och pyssla med svinen skulle jag tro =) Sen kanske övningsköra lite också känns ganska surt att vara 21 och inte kommit igång med körningen ordentligt ^^
Vi har bara ledigt på fredag av någon skojig anledning
Av någon annan skojig anledning har min klass ingen mattelektion på torsdag(hoppas att det inte är läraren som skrivit fel på planeringen…) och eftersom det är min enda torsdagslektion, får jag ledigt den dagen ändå på sätt och vis. ;)
Inte mycket planerat för veckan, eventuellt ska jag klippa håret. Annars är det mest skola, matteplugg och marsvinsmys inplanerat.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Eftersom jag är sjuk (förkyld) och inte pluggat tillräckligt till historiaprovet imorgon (unnade mig en ledig helg) stannade jag hemma från skolan idag :) Det har varit en riktig skitdag, först morgonfodring efter sådär 6,5 timmars sömn och jag gick många gånger uppför en nedrans backe och det tog lååång tid både för att jag är trött men framförallt seg av förkylningen. Sedan har jag slipat ner Heras tänder ordentligt, hon har blivit sämre igen och vill knappt äta… Vad som händer i veckan återstår att se, imorgon är det i alla fall nationellt spanskatest (hörförståelse) och historiaprov. Om jag kommer iväg till skolan dvs. Resten av veckan blir det plugga inför nat. matteprov och religionsprov, båda nästa vecka. Usch vad jag hatar skolan just nu!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
17 dagar kvar till skolavslutning insåg jag för en stund sedan! Lätt ångestladdat för jag vet exakt hur många projekt och arbeten som ska vara klara innan dess trots att jag inte påbörjat ett enda ännu… Dessutom har jag ett gäng (nationella)prov uppskrivna i kalendern. Min lösning på allt detta? Jag var ute och plockade en påse gräs till marsvinen och nu ska jag iväg och plocka en bukett vitsippor (inte till marsvinen dock). Lika bra att skjuta på det en dag till liksom, det gör ingen skillnad ;)
#9 - Du kunde fått någon av mina sovtimmar, det hade varit mer rättvist.
Hanna
Japp ledig både onsdag & torsdag.
#10 Menar du 17 skoldagar då eller? (alltså inte räknat med helger) Vi slutar den 11/6, men det är väldigt kort tid dit tycker jag! Hallå inte ett ändå träd har utslagna blad nu änns, och det är ca 1 månad till skolavslutning! Helt sjukt:P
#11 - Jo, 17 skoldagar :P Slutar den 11/6 jag också.
Men var bor du människa? Här sitter jag och nyser och snorar sedan varenda björk och liknande exploderat i blad på bara ett par dagar. Jag känner mig som en missbrukare när jag går och tuttar i mig piller och droppar i alla möjliga former ;)
Hanna

Har en riktigt skön vecka.. Idag gick jag i skolan mellan 8.30-11.00 och i morgon blir det 8.50-11.00.. Onsdagen är som vanligt och är ledig torsdag fredag :)
På torsdag ska jag till göteborg och kolla fotboll och på fredag ska jag äntligen hämta hem min lilla teddyhona!!
En toppenvecka helt enkelt :) får hoppas att jag inte blir sjuk nu bara..
Mvh Alexandra
#11 #12 Bara massa knoppar här norr om Stockholm också. Men de slår väl ut snart.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Upp och iväg till skolan. Ganska kort dag idag, och det är skönt, men den blir nog rätt intensiv ändå.
Hanna
jaha, solen kollar fram idag. Men nu börjar molnen dra sig hit. Ursh!! Måste försöka hinna ut och så lite idag. Men får se hur det går.
Nu ska jag lyssna på LM.C och efter det ska jag spela sims ^^

Idag blir de o åka till ungdomsmottagningen… efter de blire o baka negerbollar =D
NEJ NEJ NEJ NEJ!!!!!
Souseiseki har ett stort sår på örat märke jag nyss… Det hör blödit försöker tvätta rent det. Han och Jun var i slagsmål igår… Nej ursh det är så stort :(
jisses det är ju uppslitet.. Ingen som kan säga vad jag ska göra?! Det blöder ju fortfarandes försöker få stop på skiten men inte sål ätt :(
I går så skulle vi till en rättegång och kolla. så jag tog ledigt.. men den var inställd fick vi höra när vi satte oss i bilen. så i går vart det inte mkt gjort. Var en stund på Ungdomsgården hos min mammas kusin.
Idag vart det inte heller någon skola eftersom jag inte hittade mina nycklar och mitt busskort. =/ Så jag tog ut min kanin ett tag i en ute bur istället.=D Sen blire väl Ungdomsgruppen. och umgås med kompisar och pyssla o ha roligt.=D
jag kom på jag har möte kvart över tre SHIT…. här sitter jag som en slöfock och inte tänkt på det :(
Ojdå, Inte bra det.. Bäst att skynda sej lite då?;P
#22 - snart klar ska försöka hitta en tröja… *lättare sagt än gjort*
Smart som man är har jag tömt min garderob på kläder.. Som ajg kunde ha men inte tyckte om nu har jag typ 5 tröjor och 5 par jeans (som ajg knaoppt anänvder) jätte smart. -.-
#2Haha! Det lär ju jätte smart.;) KAnske köpa några nya tröjo rdå kanske.:P själv är min gaderob full med all slagt klader kännd det som. =P MEn tröjor har jag gott om.=)
#23* :P
#24 - hahaha jag klär mig så sällan i vardagskläder, numera är det ju klänningar och kjolar! Om jag kastade mina andra kläder eller iaf nästan alla så skulle pappa behöva köpa mera klänningar åt mig : D smart va? 8D
#26 Haha! Fy vad smart!=D Jag äger inga kjolar elr klänningar. :P Jag tcker bara om mysbyxer och en t.shirt + en långtröja ovandå t.shirten. XD Äger 2 Jeans. ;P
#12 I Uppland;) Ja det är en väldigt sen vår i år… lite irreterande faktiskt, jag vill ju ha sommar & det fort! Jag tror jag också fått lite "pollenatacker" vilket inte är vanligt för mig, men det kliar så förbannat i mina ögon då och då.
#28 Hehe, Dom är ju skönast. =P Vilken fin klänning. =D

Jag har tom ledigt ons, tors & fredag ;)
Det är fullt upp med hästar, marsvin, plugg, kompisar, fest, städning, jobb och lite mer smått & gott!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#30 - Visst är den! Den var dyyyr men värd! 8D
Ursh vilken dag egentligen är trött :( Fast jag sovit 10 timmar
#32 Ja det är den. =) det kan jag förstå att den var. =)
Sjuuuuukt varmt idag ju!^^ 20+ i skuggan och 28+ i solen, weee! Riktig sommarvärme!
Nu ska jag baka hallongrottor! 
Hanna
#35 Det gjorde jag igår;) supergott!
Vaknade imorse fem över sju av att det droppade in på mitt rum. :/ så det var bara att leta reda på en handduk utan att väcka hela huset. och marsvinen vart överlycklig är jag vaknade så då var det lite svårt att vara tyst. =P

Är på väg till Sthlm nu o ska hämta Fanta hos Svea här på iFokus, dock fick ja precis höra att de har haft besök av en katt inatt så han har ett avbitet öra o sår på kroppen =(
Vaknade just och ska verkligen försöka ta mig i kragen och göra klart något skolarbete idag. Fast det är ju så fint väder…. En liten promenad vore inte fel.
#37 - Det låter ju inte så bra, är det hål i taket? :P
Hanna

Om ett par timmar åker vi och hämtar lilltösen :)
Mvh Alexandra
#38 Helt avbitet? Usch då!

Jag vet inte har inte själv sett han än, men är i sthlm nu så framme om 30 min. Får se hur pass allvarligt det är.

De va inte så jätte farligt, örat va de ett jack i, o på baken hade han ett öppet sår o så rivmärken lite här o var. Det blöder inget mer nu när ja hämtade honom. Så hoppas de läker fint nu. Han e så underbart söt stora Fanta!
#43 Ok tur =)
Det är 20+ ute och jättejättejättefuktigt/molnigt. Känns inte så skönt… Men det lär bli bättre framåt kvällen, håller på att klarna upp ser jag nu…
Oj :O Stackars marsvin att bli attackerad av en katt :( Ett tips är att göra rent såren väldigt noga eftersom på kattens klor finns extremt mycket bakterier och det blir lätt infekterade sår av det.
Imorgon är vi inne på sista dagen den här veckan. Jag ska faktiskt gå och lägga mig redan nu för jag är trött efter en hel dags shopping och imorgon är det skolarbete som väntar. Förhoppningsvis får jag drömma om samma kille som igår natt, det vore mysigt :P
Gonatt på det
Hanna
Snacka om hänsyn inte finns i våran familj, pappa gick och la sig två. Och han gjorde något läte så vaknade jag, så försökte jag somna om jag vände och vred tills nu klockan sex, tänkte: ärsh förihelvete här kan jag inte ligga så gick jag upp..
Söndag och idag ska jag övningsköra sen grilla med pojkvännen och hans familj
Sitter och drömmer om att skaffa några marsvin till….. killarna ska förövrigt stanna här! De är för goa, går inte att sälja dem ju. Måste bygga klart burarna också, ringormen är snart helt borta, sista "itrafungolveckan" nu =)

Har inte gjort ett skit av de jag hade behövt gjort på mina lediga dagar så idag blir det full rulle!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Att sova i en backe på en knögglig mark med världens tunnaste liggunderlag är inte så värst skönt. Jag har blåmärken överallt, tre nätter i det lilla gula tältet med fyra andra tjejor. Gissa hur mycket vi sov? Haha 
#51 - Haha, been there done that ;)
Hanna
Hahahah men ni hade väl roligt? ^^
#39 Typ. =P Vi har typ stenar på taket som brukar glida isär tror jag så det läcker in när det regnar. så är det på båda rummerna uppe. och det är ganska dyrt att laga det. =P