Vad för växt?
Ingen aning faktiskt, men jag tror inte det är något man ska ge. Om man är det minsta osäker på vad det är för någon ska man låta bli.
Jag har ingen aning om vad det är för något (fråga på Trädgård.ifokus), ser ut som något som skulle kunna växa på något fuktigt ställe :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ok! För när jag storplockade gräs till mina marsvin i torsdags, så upptäckte jag att det kommit med denna sortens växt då det låg kvar lite i deras burar igår tidig morgon, ENDAST denna växt då, som de inte ätit upp eller inte alls (kanske smakat?). Slängde ut detta.
Igår runt 14:00, helt utan förvarning, föll ett av mina marsvin plötsligt ihop. Han var visserligen 5-6 år men har alltid varit frisk. Enligt veterinären tror hon inte på växtförgiftning men jag är orolig för om det är det. Hon kunde inte säga varför han avled så hastigt, men han var gul i munnen.
Jag ska fråga på trädgård iFokus.
Vet inte… gissade på en korsblommig växt men den ser ut att ha fem kronblad… jag hittar den inte i min flora. Känner igen den, inte helt ovanlig. Ingen varningsklocka ringer men det är heller inget jag plockar till mina marsvin. Att de lämnade den kan iof. betyda att den är giftig åtminstone smakar den illa. Jag tror inte heller på växtförgiftning på din gammelgris jag tror inte det är så vanligt för giftiga växter smakar ofta illa och få växter är så giftiga att de ger effekt vid bra ett provbett.
Såg att du fått svar på Trädgård.ifokus att det är Löktrav. Tydligen kan man ju äta det så då är växtförgiftning uteslutet som dödsorsak för din hane. Beklagar att han gick bort :(
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus