Utebur
Vi har projektvecka i skolan och jag valde temat marsvin. En bekant har hjälpt mig att bygga och planera buren (annars skulle det nog inte ha blivit någonting xD) och idag blev den färdig :D Grisarna var lite misstänksamma, men jag tror nog de kommer uppskatta den väldigt mycket när de väl vant sig!
Gud så fin :)
snygg kan du berättA hur du gjort den e intresserad för vill också kanske göra en :D

Jättesnyggt! Glöm inte husen bara ;-)
Envishet och drömmar
Åh, så fint!
Precis en sån här vill jag ha, vill du bygga en till är det bara att komma hit ;)
Hanna
Gud och hjälp så fin! Jag är jätte imponerad :-) Du har inte lust att bjuda med dig av mått och material här på mif kanske? Hehe!
//Emma
Jättefin utebur :) Jag har en liknande modell, bara det att locket är helt löst och dessutom är den 10 år *s*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Åhh den var fin!!
Jättefin bur!
Tack allihopa =)
#4 Klart jag lade dit hus :)
Hur jag byggde det…? Hm, lite svårt att beskriva såhär snabbt. Skulle kunna ladda upp steg-för-steg-beskrivning med bilder någon gång då jag har mera tid (: Byggde stommen av träribbor, klippte nät i lagom stora bitar som jag sedan fäste med spik som jag böjde över nätet… Ja ni märker, det behövs bilder för att man ska förstå xD Måtten är ca 1mx2m.
riktigt fin! Ska själv försöka snickra ihop en liknande nu i sommar, vi får väl se hur det går med det ;-)
Tänkte också försöka få ihop något liknande! Men den lär inte bli så bra som din blev! Mina snickarkunskaper är inte så höga om man säger så.
//Emma
Åh, jag skulle också vilja bygga ihop något i den stilen
Vore väldigt roligt ifall man fick se någon sorts ritning. Hur mycket kostade den att göra?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vi hade ingen ritning, utan vi utgick helt enkelt från måtten 1x2m. Höjden måste bli 50 cm eftersom nätet var 1 meter högt och delades på mitten… Kostnaderna blev ca 50 euro. Nätet och ribborna var bara omkring 30 euro, men vi hade varken skruvar eller spik hemma så det var vi också tvungna att köpa :P
Idag tänker jag ladda upp en beskrivning på hur vi byggde buren.
#14 Pengarna är nog värt det! Resultatet blev hur bra som helst! Längtar till beskrivningen :-)
//Emma
Fin bur :)
Ska bygga något liknande snart, har köpt brädor och nät men måste bara få tid någon gång och börja bygga ;)
Vilka mått har du på din? 2x1m?
snygg! 

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Va fin den va .-)
Jag byggde en idag till mina darlings.
Den blev 1,50*1,20 med två plan….Ett himla meck men jag fick allt till det rätt bra till slut :-D
www.slattebacke.se