Håller med Chippers…
Och jag förstår inte alls varför du har satt in en bild på din katt, bara för att visa 
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#1 och 2 hon ska skaffa marsvin

#4jag vet. jag är väl själv kattägare. Hon är orolig för att katt och marsvin inte går ihop. Ska du klaga på mig om jag sätter upp ett kort med marsvin och katter?

vaa? Du missförstår nu. Vi klagar inte. Vi säger bara att tråden passar bättre in i iFokus - katter, eftersom att det är en kattbild. (Ingen fråga alls ang.marsvin + katter) Skulle hon sätta in en bild med båda katter och marsvin, finns ju marsvin med och då passar den in här med … eftersom att det är marsvin iFokus .. hm ..

Nu är vi där igen själper istället för hjälper.
Ensam_tjej kunde ha skrivit en fråga ja men nu vet jag lika gott som Jillsan att hon vill skaffa marsvin och är stört orolig för att det absolut inte ska funka.
Kan vi inte istället hjälpa henne med tankar och ideer??
Ensam_tjej *hej gumman madde här*
man får helt enkelt testa.
det finns risker med allt tyvärr.
jag har 3 vovvar var av 2 inte tycker om marsvin eller små djur *där tar deras jagt instinkter in* därför har jag marsvinen i ett stängt rum där bara jag och maken får gå in.
men som med min 3 vovve han älskar små djur och hans bästa vän va en dvärg hamster så nog kan det gått och väl fungera.
men man får vara försiktig kanske inte lämna marsvinet oövervakat med kissen.
å om man är extra orolig kan man ju köpa små lås att sätta fast dörrar och luckor på buren för att inte missen ska öppna den.
hoppas mina tankar och ideer är till någon hjälp
Kram Madde

"Detta är min katt Smulan"
Intressant på ett marsvins forum?? Visst, söt .. men fler hade nog skrivit och så på ett KATT forum. ;P
Men hur vet ni att hon vill skaffa marsvin överhuvudtaget? det står ju inget om det alls.. För ni kan ju heller inte sitta och klaga på att folk inte förstår det om hon inte ens har skrivit det…

#11 Jag känner henne

Ne, eller hur. Tydligen känner dom tre varann, så dom vet ju. Men hur ska vi andra veta? Vi kan inte hjälpa henne med något hon inte ens frågat om . ;P Hur ska vi veta att hon vill ha hjälp med en kattbild bara?? *S*
Tycker inte alls jag jort ngt fel .. har varken klagat, varit otrevlig eller gjort påhopp. Förstår inte vrf dom ska förstora upp allt. ;P

Men jisstanes varför inte fråga om hon hade en fråga eller nått.
som jag skrev JA hon kunde ha skrivit en fråga!
Men samtidigt kan man ju som sagt fråga är det nått du vill veta om marsvin eftersom du skrivit på just detta forumet.
eller har du kanske frågor om just katter och marsvin i samma hem
Eller har jag helt galet.
Har inte sagt att du hoppat på henne jag menar på det att det måste funnits iallafall 1 anledning till att hon la ut bilden.
.
Vi får helt enkelt börja våra inlägg med hade du en fråga om -A- med tanke på att du la ut en bild på -B-
hoppas ni fattar va jag menar
Va ju snällt av er att på peka att det finns ett katter ifokus
och att man kan lägga bilden där men nu ville hon ha hjälp och åter igen på pekar jag att svar JA hon hade kunnat skriva en fråga men det e inte alltid lätt att formulera frågor och ibland vågar man inte fråga för att man kanske blivit på hoppad av människor så fort man sagt a eller b
till Ensam-tjej skriver jag bara att vill du skaffa marsvin så go for it det inns massa man kan göra för att hålla missen och marsvinet separerade om kissen inte gillar marsvinen.
#12 Förstår då, men hur skulle vi andra kunna ha förstått det? Ni måste ju förstå också att vi inte är tankeläsare. Och skriver man något som är helt oförståligt så får man tyvärr räkna med att folk undrar vad man menar.

som #14 skriver varför inte fråga henne i stället varför bilden är ute.

Vi gör så här jag frågar i Ensam-tjejs ställe
Hej på er jag har en kisse som heter smulan.
nu är det så att jag så gärna vill ha marsvin,
Men min fråga är
kan man ha kissar och marsvin utan problem i samma hem.?
Är det kanske någon här på forumet som har katter och marsvin under samma tak??
Finns det nått sätt man kan lära katter att acceptera marsvinen?
Hur har ni löst det med katter som e lite klåfingriga och försöker öppna marsvinens burar?
Ge mig tips å råd så vore jag jätte glad.
och ja det är frågor som hon säkert vill ha svar på.

Jösses säger jag. Vad du ska förstora upp allt. INTE alls klart att bara för att hon lagt ut en kattbild så har hon frågor. Jag skrev bara att det nog passar bättre in i kattforumet, i vänlig ton, gjorde smiley efter så hon skulle förstår det.
Nä, …. :/
#16 Ja självklart kunde man ju ha gjort det, men samtidigt så är det ju inte omöjligt att hon kanske råkat skapa tråden i fel forum. Och då är det väl snällt att chippers påpekar att det finns ett kattforum.

#17 Aaw vad sött!!

#17 gu vilken söt misse och jisses va sött marsvin.
massa söta var dom

hehe det där va migen en cool bild #24

KvirrZ: Är det ett teddymarsvin? Vart kommer den ifrån? Verkligen söt. :-)
#18 Bidrar med ett inlägg till det tråden var skapad för då!
Utan problem skulle jag inte säga att man kan ha dom ihop. Det finns katter som tyvärr har ätit upp marsvin när dom fått chansen, katter kan man inte lära bort rovdjursbeteendet på samma sätt som man kan lära en del hundar att inte äta andra husdjur. Så ha en ordentlig bur och ha ett tex ett hänglås på buren så att katten omöjligt kan ta sej in. Det bästa är att inte alls ha dom i samma rum. En del marsvin kan bli väldigt sressade av att känna lukten av rovdjur. Och ska man vara riktigt petig så är det olagligt att ha bytesdjur och rovdjur i samma rum.

#28 Helt säker? Har du stamtavla på honom? Annars kanske de inte var helt säkra för rex/teddy ser likadana ut och personaler i zoo har nog inte så stor koll. ;P Hade en teddy som liknar din jättemkt. :) Älskar de färgerna. ;P

#27 ska du anmäla mig då som har både hund och katter tillsammans med marsvin??? Mina katter och min hund är vana vid smådjur. Hade innan kanin tillsammans med katter. Jag skulle inte lämna mina djur ensamma utan uppsikt men jag vet att dom går bra tillsammans. Vet marsvins uppfödare som har både hund och katt tillsammans med sina marsvn.
#29 ja, jag vet att de är väldigt lika :P men de tog aldrig in teddy då jag köpte honom utan bara rex. Älskar också dessa färger :D
- Mvh Emma

#30 Marsvin kan stressas av att ha rovdjur i samma RUM. Bättre att ha marsvinet i ett eget rum och katter/hundar i annat rum , kanske en stund i samma rum eller så när du är med …
Men du gör såklart hur du vill. :-) Bara det att vissa marsvin stressas av att jämt ha katter i samma rum där de bor… :/ samma gäller med fåglar, fåglar och smådjur ska absolut inte bo i samma rum, men de vet du nog. ;P
#30 Men snälla, har jag sagt att jag ska anmäla dej? vart har jag skrivit det??? allvarligt…..
Nej jag skrev "Och ska man vara riktigt petig så är det olagligt att ha bytesdjur och rovdjur i samma rum."
Men man ska vara medveten att man har ett stort ansvar att se till att INGET av ens djur kommer till skada vilket jag bara påpekade att dom kunde göra om man har dom i samma rum.
* Jag håller med Chippers
och
* Jösses vilken barnstuga det blev på grund av Chippers inlägg!
// Shintaida

Tack shintaida! Äntligen någon som håller med. :-)
Sånt tjafs för att tjejen försöker få kontakt…skärpning bättre än så kan vi väl?! :)
Och förresten jättesöt katt ;) Resten av bilderna var kanonsöta dom med =)

Huuh? Jag ville inte alls tjafsa… tycker bara vissa verkar förstora upp allt för sån liten sak. ;P Jag tjafsade iaf inte i mitt inlägg. :-) Ville inte vara otrevlig heller som sagt, bara säga att bilden passar bättre in i kattforumet för där kommer säkert fler komplimanger från kattmänniskor. :-)
Jag förstår precis vad du menar, men jag tror inte hon gjorde det. Hon är ny och det var jag för ett tag sedan också, och jag kan lova att jag gjort fel många gånger
Och du Ensam_tjej ös på med massor av frågor till alla dessa duktiga marsvins ägare =) För som jag fattat så är du sugen på att skaffa ett par sötisar.

Okej, jo klart man kan göra fel. Det gör alla! Och det är helt okej ..
Bra skrivet där #39
det är olagligt med bara ett marsvin, dom måste vara minst två
Japp två ska dom vara för att må bra 
#8 Ja… precis… hm… en fråga skulle ju vart bra ja :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Hon hade säkert kommit med en fråga om det inte hade blivit så mycket disskutioner, men hon kommer säkert ut och öser er med frågor när hon känner att det är okey.
Ojojoj, här var det hett om öronen. Släpp på tyglarna lite tjejer så ska ni se att många fler kommer skriva, och ni kommer se att det kommer bli mycket trevligare
det hela var säkert bara ett litet misstag, häng inte upp er på det.

Vem har hängt upp sig på det? syftar du på mig? Jag gjorde dte inte alls! Skrev bara lite snällt att de passar bättre i katt forum, fattar inte varför alla blir sura för det och ska hänga upp sig för min lilla mening!!!
Också andas vi
Ta inte åt dig så Chippers, det vart allmänt tjafsigt bara. Det är sånt som händer när det blir missförstånd. Det är svårt med alla smilisar och allt annat fråga mig som är ny här ute i cyberspace. Vet inte hur många gånger jag får fråga om jag skrivit nått fel :/ Har oftast inte en aning om vad jag sysslar med. Man ser orden men inte gubbarna.

Nä, men de känns som alla bara går på mig jämt. Jag gjorde ju inget fel. Det var inte jag som började tjafset. ;P
Vi vet det nu…om man tittar upp längst upp och kollar igenom vad som vart skrivet, och läser utan att dömma så fort så….så nej det är inte ditt fel. =) Men det blir lätt tjafs om alla fortsätter på samma linje. Men tittar man noga längst upp så har hon lagt in det på allmänt, vet inte om det känns lite bättre för alla parter då? ;)

Aja ok ;P
Chippers, det var inte menat direkt till dig förstår du vällans :)

;P