Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1445 ggr
dreamiz
0

marsvinshus

Varför är marsvinshusen som säljs i zooaffärer så himla små?

Jag köper alltid de som det står kanin på. De som det står marsvin på är alldeles för små. SÅ stora marsvin har jag väl inte. hihi… Fattar inte hur de som tillverkar tänker… Tom de i zooaffären håller med om att de som det står marsvin på bara passar till bebisar o sen funkar de inte längre. Dåligt!

Marsvinshusen passar bättre till mina råttor. Räcka ut tungan

KajsaM
0

Håller med dej _:)

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller med till 100%! Tycker även att det är så med burarna… Den buren jag har är en sk. "kaninbur" och den är inte alls stor för marsvin (120*60 cm). Alla husen är oxå små, när jag köpte mina första marsvin köpte jag ett hus men när de hade blivit typ ett halvår så kom de knappt in genom öppningen och de var normala i storlek. 

Nu har jag ett egengjort hus till Sera & Calle, fast möbleringen varierar mkt :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

dreamiz
0

Ja marsvinsburarna är ju inte alls tillräckligt stora för marsvin! Möjligen som tillfällig bur. Har för mig att de sk marsvinsburarna jag sett här är 50x80 eller nåt sånt. Den storleken har jag till mina möss! hrm…

Fint hus du gjort förresten!!

randiglegobit
0

Ja, husen är ALLTID för små! Skulle passa bättre till hamstrar Räcka ut tungan Dessutom är mina marsvin jättestora, så då blir det ännu svårare att hitta bra hus till dem Skrikandes

[MatildaW]
0

Hihihi, själv hittar man hus i alla storlekar, och passar dom mig inte, ja då letar jag överallt annanstans Räcka ut tungan jag låter fantasin flöda, på så vis så hittar jag många leksaker och bra o ha grejjor till mina små marsvin Skrattande