Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 1190 ggr
[Tisslibiie]
0

Zoomin

Hej!

Såhär står det "Det IP-nummer som du försöker ansluta med ingår i ett anonymiserat nätverk som är spärrat av Zoomin"

Jag kommer inte in på uppfödares hemsidor när de har zoomin! Någon mer än jag som inte kan det? Hur kan Zoomin spärrat mig?!Rynkar på näsan

Linnet
0

Det lät jättekonstigt, jag har zoomin och har aldrig hört att nån inte skulle ha kommit in på min hemsida. Har du testat flera hemsidor, du kan ju testa min också: notvikensdjur

[Tisslibiie]
0

Nepp tyvärr gick inte heller :'( Får se om det är nått knas med datorn, har både testat att starta zoomin-hemsidor på explorer och firefox …

Mari
0

Du råkar inte vara medlem själv på zoomin och har på något sätt därigenom spärrat dig själv eller blivit spärrad?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Tisslibiie]
0

#3 Nej har aldrig varit medlem på Zoomin

Mari
0

Hm funderar vidare. Det kanske beror på din dator? Utav texten så verkar får jag det till att din dator ingår i något privat nätverk, zoomin verkar inte godkänna sånna. Har du testat någon annan dator än din?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Tisslibiie]
0

Har testat på min sambos dator, men nej, där kommer vi inte in heller.

Mari
0

#6 antar att det är något med erat nätverk som krånglar då, är det fler sidor som inte fungerar som de ska?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Tisslibiie]
0

Nej det är bara zoomin. Väldigt skumt jag ska testa att uppdatera min dator och firefox, det kanske hjälper?

Mari
0

#8 ja testa, kolla gärna inne på datorn.ifokus de kanske vet något mer man kan göra eller vad det beror på :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Creation
0

Jag vet inte riktigt hur det funkar med IP-adresser, men ifall du bor i t.ex. lägenhet kanske någon granne har samma eller liknande IP-adress som du och har gjort något dumt för att bli spärrad från sidan?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Tisslibiie]
0

Nja jag vet inte. Men jag har bott i lägenheten sen okt -09 och det är nu som allt har börjat knasa sig med zoomin! sambon min säger att grannarna omöjligt kan ha samma ip-adress som oss .. själv kan jag inte så mycket om datorer.

[Tisslibiie]
0

Ni som har hemsidor på Zoomin, finns det någon kontaktperson som man kan få tag på?

Sandra-B
0

iFokus spärras aldrig några IP-adresser eftersom IP-adresser kan byta "ägare".

Hos vissa byts exempelvis IP-adressen var gång de startar Internet, hos andra när de startar om datorn, hos någon annan varje dag etc vilket innebär att det IP-nummer som Oskar i Göteborg har idag hade Stina i Malmö igår och Pelle i Stockholm får det imorgon.

Det är med andra ord ett väldigt, väldigt osäkert att spärra IP-nummer numer eftersom de byts regelbundet (hos de flesta iaf) och oskyldiga därmed kan drabbas av spärrarna medan den som man menat att spärra fortfarande kan komma åt sidan utan några problem.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[Tisslibiie]
0

#13 Jo tack det har jag fått lära mig, för några veckor sedan så hade mitt IP byts ut och helt plötsligt så kom jag in på sidan igen :O Datorer är knäppa

Sandra-B
0

Skönt att det fungerar för dig nu iaf :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!