Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1170 ggr
Lyan
0

NEJ! Ringorm!

Jag vill inte mer nu! Kan ingen bara stänga av!

Detta är 4:e våren i rad som jag fått in Ringorm! Nu måste jag gå igenom hela skiten igen *asbölar*

Jag är helt säker på att det kom med Anna, jag hittade en svampfläck på henne några dagar efter jag fått hem henne, men dum som jag är gick jag på att de andra marsvinen där jag köpte henne ifrån var helt friska och bara punktbehandlade henne

Det blir inget SM, inget Hässleholm och jag kommer inte få träffa farmor, jag har inte råd att åka upp där nu, jag har inte träffat henne på 2,5 år och skulle hälsa på i samband med SM, nu går alla pengarna till att behandla marsvinen, bara att fylla upp stora buren med spån kostar 500kr!

Fan! Jag orkar inte mer!

[Tisslibiie]
0

Nej herregud! Gråter Tycker verkligen synd om dig! Själv går jag in på sista behandlingsveckan på torsdag. Ringorm är ett ****** att bekämpa! Och dyr medicin nej fy sjutton!

Tröstkramar i massor!!! <3<3<3<3 *Vet inte mer vad jag kan göra/skriva*

Moa-16
0

Nej, vad jobbigt! Men det fixar sig säkert! Har du ingen du kan låna pengar av? Hur som, Kämpa på & ge inte upp!!

Emmsann
0

Nej gud vad surt! Åh vad arg man blir på dessa sjukdomar som ger en tårar. Riktigt otur du har haft. Men efter regn kommer solsken och du ska se att du klarar det. Skickar med lite tröstkramar och marsvinspussar från Laban och Äppel här hemma.

//Emma

Lyan
0

#1 Ja, jag börjar tjuta bara jag tänker på saneringen och allting Gråter

#2 Jag kan säkert låna av morfar, förhoppningsvis kan vi åka upp senare i sommar

Lyan
0

#3 Här kommer nog inget solsken, så fort jag fixar något så kommer det bara mer och mer Gråter.

Tack för kramarna alla!

[Strawberi]
0

Men lilla vännen då :'(

Massa kramar till dig så du storknar! Hoppas det ordnar sig snart, efter regn kommer solsken eller hur? Så är det alltid och så kommer det ALLTID att vara!

Kram igen och om det är något du behöver hör bara av dig!

Creation
0

Fy så trist! *styrkekramar*
Hoppas att du kan få bort eländssjukdomen för gott den här gången.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

luneas
0

Ajajaj då. :-/ Och du är helt säker på att det är Ringorm och inte sellnick? I ett sånt här läge tar man ju sellnick hundra gånger hellre än ringorm…

/Sophie

Fridaaaa
0

Det ordnar sig nog! Och med dina stora utrymmen så förstår jag om du har jobbigt att städa och behandla alla marsvin. Massa tröstkramar!<3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

Det kan inte vara annat än Ringorm Gråter, de kliar också så jag blir inte förvånad om de har sellnic med, kanske därför ringormen är så aggressiv, för jag har adlrig sett något sånt här! Fick veta efter Anna kom att hon var precis nybehandlad för sellnic, fick inte veta det förren efter!

Fan, vad jag ångrar att jag köpte henne!!!

#9 Panda kom ju samtidigt som Anna Gråter, har ni kollat henne? Vet inte vad jag gör om hon dragit det vidare Gråter

Fridaaaa
0

#10 Har inte sett någon ting sist jag kollade men vi får kolla igenom alla.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maijah]
0

Usch, inte ni också! =(

Styrkekramar till dig!  Fy för Ringorm =(