Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1017 ggr
HLJB
0

Bebis chock!

Jösses vad jag blev chockad i dag när jag kom in kring 14 tiden och hittade ännu en liten unge i buren… ???

Har inte sett någonting tidigare, trodde inte heller att varken Daga eller Isa var dräktiga då ingen av dem gått upp speciellt mkt i vikt och jag har inte känns några rörelser. Iof så har det gått 70 dagar på midsommarafton räknat på dagen då jag tog bort båda två från hanen.

En vacker stor kille på 115g, alldeles torr lockig päls lugn och så Fiiiiin! Röda ögon, vit kropp och "ljusgult" (buff?) huvud och på lilla rumpestupmen.

Snacka om bebis Chock!  Fast på ett bra sätt förstås. Det är Isa som är mamman för hon hade mjölk i sina tuttar och hon går ofta in i huset som han låg/ligger i. =)

Kände på Daga men hon har platt mage så om hon ändå klämmer ut nån unge då tror jag att jag ska köpa en eller tre lotter minsan. *skrattar*

godisgrisen
0

Jamen hej kompis! Detta hände ju oss med nyss. Riktigt roligt faktiskt. Grattis!

[Strawberi]
0

Åh det är så coolt när det bara dyker upp! =D

HLJB
0

#1 Ja och när jag såg din tråd tänkte jag först, hur kan man missa en sådan sak.. *skrattar* Men nu är jag också ett levande bevis på det… riktigt coolt faktiskt