Linköping 19 Juni
Vilka härifrån ska till utställningen i Linköping 19 Juni?
Jag ska förhoppningsvis dit, ställer isåfall
Bäckebo´s Rom Russin - Pet
Tindragården´s Peebles - Pet & Klippt Långhår
Kanske att jag ställer min andra skinny hona (som snart flyttar hit) i pet, har inte bestämt mig ännu ;)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Jag tänkte ju starta en sån här tråd =P
Jag kommer troligtviss ha med dessa:
**VillaÄngtorp´s Tamburine Man (skinny) - Ras ev. Pet
**
Bäckebo´s Im So Lovely - Ras ev. Pet (om ja hinner få reggnr från uppfödaren)
"Hill´s" Ultimate- Pet o Ost (Hoppas på o få sitt 3 silverkort)
Om Hanna´s Fantasmal hade varit helt återställd efter katt attaken hade jag ställt han i Ost.
#1 Haha jag hann före ;)
När är Bäckebo´s Im so Lovely född? Ifall det är en hona så var det nog henne jag blev erbjuden att köpa men valde att vänta.

Vart hittar man info om utsällningen för en Linköpingsbo som kanske vill gå dit och titta bara?
#3 På svenska marsvinsföreningens hemsida under utställningar finner du information om alla kommande utställningar det här året. Klicka på Linköpings-länken där bara. :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#2 Hehe =P
Hon är född 2010-02-09, de va nog hon för Emma har inte haft så mycket honor till salu på senaste tiden. Hon har utvecklats väldigt fint hittils, börjar få sitt V i pannan =) När ja hämtade henne stog enna örat upp men nu ligger båda ner. =) Har skickat ett PM till dig =P
Får man komma och bara titta på ? ;)
-1da98
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

#6 Absolut! Bara o komma =)
#5 Ja då var det nog hon :) Vad roligt att hon börjar bli fin rasmässigt :), jag hoppas att den skinny hona jag väntar på också ska utvecklas bra, skulle vara skoj att ställa i ras någon gång :)
#7 Okej vad bra då kommer jag och tittar :)
Hur mycket kostar det att bara titta ? ;)
-1da98
// Ida och marsvin.
#9 Det är helt gratis att komma och titta :)

Vilka tider är det som gäller? *blind*
#11 - Det står inte i annonsen men skickas ut i bekräftelsen till alla anmälda ungefär en vecka innan utställningsdatumet. Ungefär runt 10-11 är det bra att dyka upp om man vill titta för då brukar det ha dragit igång. Men be någon som anmält sig att skicka bekräftelsen till dig när den kommer så får du det också, incheckningstider kan variera lite.
Hanna
Jag ska dit :)
Vilka som ska med är inte helt bestämt ännu.. men som det ser ut nu så är det:
Sitanes Spellerberg (self) - pet och ras
Paint Me Proud of Funny Farm (peruan) - pet
Yin (skinny) - pet
Bagheera (skinny) - pet och ev. ras
#13 Vad kul med fler skinnysar i petten :), på de utställningar jag har varit har det bara varit Ruth som varit skinny i pet class.
Jag slinker in och frågar om transporthjälp. Ska någon från Stockholm till Linköping?
Jag väntar en hane från Fenix marsvin och uppfödaren kan troligen få honom till den här utställningen men vidare transport får jag ordna. Jag bor i Sundsvall, men transport hit upp blir nog svårt, så eftersom jag ändå är i Stockholm ofta kan jag hämta honom där. Om någon har lust att ta med honom till mig och ev har chans att ha kvar honom en natt eller två ifall jag inte kan ta mig ner på en gång. Självklart betalar jag som tack för hjälpen!
Om någon kan tänka sig att hjälpa mig eller vet någon annan som kanske kan, så skicka ett PM eller mejla på binajis_@hotmail.com så blir jag jätteglad :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

någon som kör förbi halmstad?
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Någon som kör förbi nyköping?
Sitter och funderar på anmälan, vet inte ifall jag ska anmäla skinny honan som jag ska hämta (antagligen den här veckan), eller om hon får stanna hemma. På utställningsdagen skulle hon isåfall vara 2 mån och en vecka.
Jag vill komma och kolla ;)
Men när ska jag komma ? ;P
-1da98
// Ida och marsvin.
bäst är efter 1000 ..då har allt börjat ,lunchb mellan 1230 ..1300 cirka .
vi har full cafeteria !!!
mvh
pernilla vc ordf östra
Så där då har jag anmält blir:
Tindragården´s Peebles (Lunkarya) Pet & Klippt Långhår
Bäckebo´s Rom Russin (Skinny) Pet
#3 Okej tack ;)
-1da98
// Ida och marsvin.

Just de, får inte glömma o anmäla, hmm… ska man anmäla Fanta iallafall… Någon här som vet om domaren ger minus poäng om ett marsvin har ett hack i örat om man ställer han i OST? I pet vet ja att de blir poängavdrag, men i Ost vet ja faktiskt inte. Nån som vet?
Nu har jag äntligen anmält mig :)
Sitanes Spellerberg - pet
Ice Option - pet
Paint Me Proud of Funny Farm - pet
Malaxis Qarima - pet
Det blev ingen ras, och skinnysarna fick stanna hemma 
#24 Känner inte igen namnen på några av dina marsvin, har du nya? :P
#25 Malaxis Qarima får jag hem imorgon och Ice Option nästa helg :p Så dom är nya.
Fanny (Paint Me Proud of Funny Farm) har jag haft sen i början på mars. Berra (Sitanes Spellerberg) har jag haft sen i mitten av april. Så jätte nya är dom inte ;)
#26 Okej :)
Nu när jag ska betala så står det att det bg nr går till mölnviks bygg och betong AB. Stämmer verkligen det? :S
Måste ha svar snabbt. Det ska vara betalt innan 2 timmar….
#28 Nej, då har du valt bankgiro och det ska vara plusgiro. Strecket ska vara innan den avslutande siffran, ingen annanstans.
Såg det :) Så nu är det betalt till SMF och inte till någon byggfirma ;)
Lite fler ändringar ;)
Dessa följer nu med:
Sitanes Spellerberg - Ras och pet
Victor X of Funny Farm - Pet
Ice Option - Pet
Paint Me Proud of Funny Farm - Pet
Malaxis Qarima får stanna hemma denna gången och växa på sig lite mer innan hon får följa med :)

Hehe så där då e man sent ute som vanligt har precis anmält blev dessa:
VillaÄngtorp´s Tamburine Man (skinny) - Ras o Pet
"Hill´s" Ultimate - Pet (Hoppas på o få sitt 3 silverkort)
Hanna´s Fantasmal - Ost.
Bäckebo´s Im So Lovely får stanna hemma.
#32 Men Bäckebo´s Im So Lovely som var så fin, har det hänt något särskilt med henne?
#32 Men Bäckebo´s Im So Lovely som är så fin, har det hänt något särskilt med henne?

Inga nassar med men jag kanske åker o tittar.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#33 Ja hennes burkamrater hon bodde med mobbade henne så hon har sår lite här o var =( Nu vet ja inte vem hon ska sitta med för alla e elaka mot stackaren! =(
Tänkte åka, men det är ju en bit.. Och jag har inte anmält och anmälningsdatumet är försent. Så ja blir hemma.
Lycka till alla andra ^^
Idag kom bekräftelsen :), kul att det inte bara är jag som ställer i klippt utan iallafall en till ;)
jag ska dit men ska inte ställa ut. ska hemtaen liten tös
Fick också bekräftelsen idag :)
Det är ca 30 mil för mig dit så vi kommer få åka jätte tidigt eftersom inchecket är så tidigt.
När är de allt börjar?
#40 Oj!, för mig är det ungefär 18 mil. Och det tycker jag är långt :P
#41 Incheckningen slutar 9.15 så ungefär halv tio skulle jag gissa på att det börjar.
#42 Oj :p Tror inte jag varit på någon utställning som är närmare än 17-18mil :p Men men.. Är det roligt så åker man^^
#43 Haha ja om man bara hade lite villigare föräldrar till att skjutsa ;)
Någon som har börjat med några förberedelser ännu? Haha jag har inte börjat med något mer än att städa ur duvtransporten ;)
Har klippt klorna bara :) Så det är mycket kvar :p Men gör inte det fören på fredag kväll.

Snart bär de av! Amanda (Atensia) kommer strax o hämtar upp mig =)
# 47 så roligt :)jag ska också åka snart men jag ska bara kolla på ,brukar det finnas marsvins grejor att köpa där ? :)
// Ida och marsvin.
OJ då ,du hade skrivit så tidigt ;)
// Ida och marsvin.
Lycka till idag!^^
Kom hem för ett tag sedan, har varit en jätte bra utställning :)
Resultaten blev
Bäckebo´s Rom Russin 89/100 i Pet 3/5 Ingen final
Tindragården´s Peebles 89/100 i Pet 4/5 Ingen final, 0ch så blev hon Bästa Klippta Långhår 2 :)
Konkuransen var verkligen stenhård i pet class!
Kom hem för ca 1 timme sedan. Är rätt trött efter att ha tillbringat 8,5 timme i bilen idag.
Det gick inget vidare idag på utställningen, men men. Kan ju inte alltid gå bra :)
#52 Jag tror att Ice Option fick ett Hp, men du hade nog redan åkt då.
Jaha, vad fick han HP för? :)
Jag är inte säker, men tror att det var för att han va så cool under bedömningen :)

Så där, jag hade totalt glömt denna tråden fast de gick rätt hyffsat igår.
VillaÄngtorp´s Tamburine Man fick 90/100 i Pet kom 1/3 Fick Silverkort. Kom upp i Finalen där han kom BIS Pet 5!! Helt oväntat! Va inte enns meningen att han skulle ställas i Pet från första början, ja tyckte han va liten men domaren tycke han va stor för o vara 5 mån o skinny.
I rasklassen så blev han slagen av 2 Champions med 1p mindre. Han fick 87p vilket ja e nöjd med =)
Hanna´s Fantasmal kom 2/2 av lakelanden, blev slagen av en ursöt liten hona på 4 mån.
Ultimate (Umla) Charmade inte domaren tillräckligt, för de va 1 cream o 1 buff hona som va hur söta som helst som kom före. 3/5 kom hon med 89p