Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 2375 ggr
freddiie
0

Spetskål

Riktigt bråttom hade jag och sprang in och tog en utav huvudena som låg under skylten " Vitkål ". Och när jag kommer hem så skrattar min mamma åt mig : " Det där är ju inte vitkål, det är spetskål! "

Marsvinen älskar spetskål, det försvann snabbt när dem fick provsmaka. Men frågan är nu, hur c-vitaminrikt är spetskål egentligen? Kan det ersätta vitkål eftersom marsvinen älskar det så mycket?

diva
0

Jag läst just om både spetskål och vitkål. Det är exakt lika mycket C-vitamin i spetskål som vitkål. Så man borde väl kunna byta ut vitkål mot spetskål. Jag ska nog prova och köpa hem spetskål jag med för mina marsvin ratar alltid vitkålen.

freddiie
0

Oj det skulle ju vara jättebra! För spetskål det är verkligen yummy för marsvinen :)

EvaLuna
0

Haha, våra marsvin älskar oxå spetskål & tycker att vitkål är blä.

diva
0

Jag måste bara köpa och testa här för jag får alltid kasta vitkålen som dom lämnar kvar i skålen.

Sandra-B
0

Du är säker på att det inte är färsk vitkål du har köpt?

De är nämnligen både spetsigare och inte alls så "hårt packat" som vanlig vitkål- rätt lik spetskål kan man nog säga.

Men annars är spetskål en form av vitkål och näringinnehållet är typ detsamma- brukar dock vara rätt mycket dyrare/kg (vilket även färsk vitkål är).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

freddiie
0

Ja dyr var den då inte, tror det gick på 9 kronor :O Den var mjuk och bladen såg ut som sallad. Hm..

Royalz
0

Då var det nog färsk vitkål :)

Min pappa köpte sån, och den såg precis ut som sallad men luktade vitkål :p