Inredning, och rör
Snart kommer mina grisar, och jag börjar fundera hur jag ska inreda deras bur (och hage). Som ett litet hus är redan fixat.
Men som jag har förstått det så gillar dom rör? Vad kan man använda sig av för rör? :)
Har sett folk som använder "keramikrör" (vet inte vad dom används till egentligen? men jag tänker på tegelstenar när jag ser dom, haha), sånna orangea. Är det ett bra alternativ?
Något annat tips på inredning?
Jag älskar verkligen att pyssla med sånt här! :D

Giftfria rör & hyllor som jag varmt kan rekommendera
Jag köpte några meter PVC-rör på Bauhaus för några år sedan och sågade upp i ett antal mindre bitar. Jätteuppskattade, lätttvättade och dessutom billigt om man vill ha ett par stycken. Jag betalade under 100kr för dom i.a.f. och det blev 4-5 stycken.
Hanna
Papprör som det har varit golv/väggmattor rullade på. Brukar gå att få från golvfirmor och sedan är det bara att såga upp.

Byggmax säljer gjutrör i papp billigt. Finns med diameter 15 cm eller 20 cm och är 80 cm långa. De kostar 24,95:- respektive 26,95:- styck. Billigt och bra. :-) http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-17815.aspx

#4 Nejmen vad bra! :D Dit åker jag snarast !
#4 Precis vad jag har inhandlat! :)
Jag har en liten plan på att fixa som ett "fodral" (av fleece) till insidan av röret så att det blir lite mysigare. :) Och vika kanterna på utsidan så att det sitter kvar.
#6 Jag vet inte om du tänkt ha avtagbar fleece, men det tycker jag du ska ha. De kissar ibland i röret och då blir det rätt äckligt med intorkat kiss :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jo precis, alltså jag kan inte förklara hur jag tänkte. Men som en mysrulle, men att röret är liksom "i den" eller vad man ska säga. Så ja, avtagbart! :)
Min fina bild kanske förklarar
. Det blåa är alltså fleece, och det bruna är det man ser av röret fortfarande.
Så man gör helt enkelt en "ihopsydd rulle av fleece" och viker kanterna över röret så att det sitter fast lite. Men plättlätt att ta bort och tvätta. =)