Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1332 ggr
Creation
0

Urinstensoperation imorgon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu visade det sig(som flera här kanske redan vet) att min ena gris Dianthus har urinsten, precis som Cinnober hade. Dinnos sjukdom är dock inte lika långt gången som den andra grisens var när han avlivades, så denna gång valde jag operation. Jag måste försöka. Dianthus har åtminstone en chans.

När urinstenen mest troligast är orsakad av kost(jag avråder alla här att ge för mycket maskrosor, pellets och persilja, för det är det enda som kan ha orsakat denna sjukdom hos mina grisar), känner jag mig dessutom skyldig att åtminstone rätta till ett av mina misstag. Åtminstone försöka att göra det. Usch, jag tål verkligen inte tanken på att Cinnos död alltså måste ha varit mitt fel…

Operationen är inbokad till tidigt imorgonbitti, så jag måste lägga mig omedelbums. Nu hoppas jag för allt i världen att min gubbe ska klara sövning, operation och eftervård! Han bara måste klara det! Annars vet jag inte vad jag gör…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Tisslibiie]
0

Åh lille Dinno! Oroa dig inte Louise han är en liten kämpe! Vi håller tummarna/tassarna för honom imorgon/senare idag!<3

Lycka-till-kramar!!<3<3<3

[Maijah]
0

Vi håller alla tummar & tassar (och ja till och med tår) för Dinno!<3

Jag hoppas för allt i världen att han klarar detta! Kram!

Millie
0

nejj vad tråkigt!Gråter

håller tummarna för honom!!

Abico
0

Vi håller tassar, tummar och tår här för Dinno. Det måste helt enkelt gå bra! Tänker på er.

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Nej vad tråkigt att han också drabbats av urinsten :( Men han kommer säkert klara operationen galant ska du se! Här hemma håller vi alla tummar o tassar för er, speciellt Michelle som själv genomgått en operation, hon hälsar så gott.

[jejjas]
0

Det går bra ska du se, håller alla tassar och tummar här

Abico
0

Jag sitter här och väntar på att få höra hur det gått, det var klockan tre ni kunde ringa och få besked väl?

Hanna 

[Tisslibiie]
0

Åh hoppas allt gick bra *orolig*

Atensia
0

Hoppas allt har gått bra.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Maijah]
0

*Håller tummarna*

FeliciaS
0

Jag har tänkt på er hela dagen, vill så gärna höra att allt gått bra nu :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Usch vad nervös jag är, Louise hur har det gått?

Hanna 

[Strawberi]
0

Hur har de gått med killen? *Håller tummar tassar och tår*

Sandra-B
0

Undrar också hur det har gått med den lille killen?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Creation
0

Vila i frid, Idefix Dianthus!
Vi kämpade, men det gick bara inte.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Ruffsen
0

Tröstkramar från oss här hemma. <3

Men det du nu skrev om att inte ge för mkt persilja och så. Kan de få urinsten om jag ger mina marsvin persilja och maskrosblad varje dag?

FeliciaS
0

#16 Det ökar definitivt risken för att de ska drabbas av urinsten.

Persilja bör man inte ge mer än ett par gånger/vecka, egentligen så behöver man ju inte ge det alls.

Mvh Felicia

Ruffsen
0

#17 Okej jag trodde det var bra att ge. Men vad ska jag ge istället? Jag ger vitkål, morötter tkr de inte om. Vad kna man ge för andra rotfrukter som är bra? :)

Förlåt så jättemkt för att jag började skriva om ngt annat blev bara så rädd att mina marsvin ska bli sjuka nu ;(

FeliciaS
0

#18 Ja, vi ska inte gå ifrån ämnet - men läs artikeln "Handla rätt till marsvinen". Det finns så mycket mer än så du kan ge :P

Du kan ställa vidare frågor där eller i en ny tråd.

Mvh Felicia