Rashjälp
Blandning eftersom pappan & mamman är blandningar:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Egentligen så är det ju en blandras/korsning, men om han ser ut som någon ras är svårt att avgöra när man inte vet pälsens fulla längd. Eftersom föräldrarna (åtmistone den ena) är en virvel så går det inte att säga om han är korthårig, långhårig eller semilånghår.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Okej jag omformulerar :P Vilken ras ser det ut som? Jag vet inte om pappan är blandras, har inte själv sett honom. Men denna lilla unge har inga virvlar och är lockig och ganska sträv.
#3 Det beror på hur lång pälsen blir, svårt att avgöra utifrån bilden.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Oki, då får vi vänta och se hur han artar sig, mycket söt är han i vilket fall :)
Jamen man måste väl ändå kunna säga att han är en strävhårsblandis? Strävhår är han ju oavsett om han får lång eller kortare päls :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#6 Jo men det måste han ju vara :) Så får vi se om det blir en långhårig lurv eller en korthårig fluffig sak. Synd att han ska säljas, jag hade velat se honom som vuxen sen!