Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1431 ggr
[Tisslibiie]
0

Äntligen är ringormen borta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter så många mardrömsveckor med sanering och medicinering så är det äntligen över! Förhoppningsvis kommer inte Ringorm tillbaka bland mina grisfisar någonsin mer.

Det har varit tufft dessa intensiva veckor utav medicinering, sanering och isolering. Och det var inte lätt kan jag säga som bor i en lägenhet med öppen planlösning! Men mina grisar är tuffa och redigt kämpar när det gäller.

Det har varit svårt för oss att inte klappa dem eller ta upp dem när man vet att dem behöver tröstas! Och lika svårt har det varit för våra nära och kära att inte ge dem en klapp när de har gått förbi bokhylleburen, eller "marsvinsbyn" som den kallas.

Att sanera 3 grisar + en 2:a har inte varit kul, och inte det minsta lätt! Virkon S kommer numera finnas permanent hemma hos oss i marsvinens eget skåp.

Det extra svåra under dessa veckor enligt mig har varit det alldagliga, mata, byta vatten, kloklippning osv. Att man så fort efter att ha hanterat dem springa in i badrummet ,efter att sprayat virkon på händerna, slänga alla kläder man har på sig och köra igång ett 60 grader program, sen duscha så gått man kan!

Nu ska jag göra något som jag inte gjort på länge … KELA MED MINA MARSVINSGULLUNGAR!!<3<3<3

Rubriken är något korrigerad av administratör, tänk på att ange en tydlig rubrik och undvik att skriva med endast stora bokstäver och använda en massa utropstecken då det uppfattas som skrik på forum.

FeliciaS
0

Härligt! Hoppas du slipper det i framtiden då :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emmsann
0

Grattis om man får säga så :-D Du får krama marsvinen från mig nu!

//Emma

[Tisslibiie]
0

#1 Tack så mycket :) Jag hoppas också det!

#2 Tack :) Det ska jag absolut göra :D

Emmsann
0

#3 Bra, haha :-D

//Emma

[Maijah]
0

Grattis! ^^

Visst är det härligt att göra en sån här "färdig med ringorm-tråd"?Glad

Det kan ju alla göra när de är klara med ringormskarantänen härinne, som en liten "tradition". Flört

Bye bye Ringorm!

Atensia
0

Åå vad skönt! Jag längtar tills jag kan starta en sådan här tråd ;)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Tisslibiie]
0

#5 Tack så mycket! Utan din hjälp med goda råd hade det nog slutat med katastrof! Oh ja, det är underbart! Tack för idén att göra en hehe. SkrattandeFlört

Absolut ska alla stackars ringormsdrabbade skriva en sån tråd när mardrömsveckorna är över!! Hehe det är från och med nu en tradition tycker jag Tungan ute

[Tisslibiie]
0

#6 Kämpa på! Jag vet att du och dina grisar klarar det, om vi kunde så kan ni också! Skrattande

[Maijah]
0

#7 Ja det underlättar ju att få råd från sådana som råkat ut för det;) Ja nu får det bli en tradition!;)

Atensia
0

#8 Haha Tack! :) Virkon S har redan blivit min bästa vän ;)

[Tisslibiie]
0

#8 Hehe det förstår jag mycket väl ^^ Har bestämt att Virkon S ska alltid finnas i hemmet från och med idag. Bäst att ta det säkra före det osäkra Flört

[Maijah]
0

Ja virkon… vet exakt hur den luktar fortfarande, och vi var klara för ett bra tag sen ;) Men vi har kvar lite hemma, för säkerhetsskull;)

Atensia
0

#11 Ja precis, så kommer det nog att bli här hemma också när de här 5 veckorna är över Flört

[Tisslibiie]
0

Virkon S är varje marsvinsfrälst människas bästa vän Flört

Abico
0

Vad skönt att det är över! Bra jobbat! :D

Hanna