Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1540 ggr
Zynell
0

Pratar och pratar.

Jag har tre marsvinsflickor. När jag tar upp två av de säger de oftast "prrr" eller så är de helt tysta i famnen.

Den tredje grisen däremot pratar, pratar och pratar. Hon är en riktig kackelmaja och det får mig att undra om man gör något fel. Är hon nervös? Eller är hon glad uppe i famnen? Det är asså inget högt talande utan vanligt marsvins snack. Varför gör hon så? Hon är 2 år gammal och alltid gjort så.

Atensia
0

Jag skulle tro att hon är en lycklig liten gris som gillar att prata Flört

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Lexxi
0

Har också tre grisar.. Två som är helt tysta nästan hela tiden vad man än gör. Sen har jag en riktigt pratglad  som snackar hela tiden :p

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Albtraum
0

Skulle snarare säga att hon är väldigt bekväm om gillar att ta för sig. Har haft ett par stycken som kan snacka öronen av en. De är också de som brukar vara mest framåt ute på golvet och i buren.

De som är tysta har även varit lite blyga och osäkra av sig.

tantnett
0

Alla marsvin är ju olika som individer, vissa är mer pratsjuka än andra.

Det är ju också en av tjusningarna med dom att var och en har sin egen personlighet.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Liinda]
0

Min mest självsäkraste och tamaste hona är den som är mest pratgladast av alla =) Hon sitter också och babblar i knäet :P

FeliciaS
0

De har olika temperament och personlighet, precis som människor är vissa mer pratglada än andra ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus