Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 713 ggr
1-2-3
0

Rädd?

Jag hämtade mina marsvin för 2 dagar sedan. och dom är 6 veckor gamla.

Dom står på ett bord, så dom är inte på golvet. Och när jag kommer in i mitt rum så sitter det oftast en på hustaket. Sen när jag sätter mig ner vid buren så springer den in i huset.

Är dom rädd för mig? :(

Fridaaaa
0

Det tar tid för marsvin att vänja sig vid sin nya miljö och nya ägare. Du får ha tålamod, och locka lite med grönsaker osv och vara lugn i rörelserna och prata lite med dem. Till slut vänjer dem sig, som sagt, tar olika lång tid för dem att bli tama beroende på individ och hur mycket tid du lägger ner på dem varje dag :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

1-2-3
0

Okej =)

Creation
0

#2 Jag fick en ny grabb i måndags och han har ännu inte vant sig vid miljön. Han springer ofta när jag kommer nära buren eller sträcker ner handen. Så det är inget konstigt alls, att dina som bott hos dig i två dagar springer. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Marsvin är bytesdjur och tycker nya dofter och miljöer är skrämmande, därför tar det en liten stund för dem att anpassa sig till sitt nya hem. Se till att ha många gömställen i buren, rör och relativt öppna hus (med antingen tak + fyra ben eller tak + 2 väggar) underlättar för dig och gör att marsvinen har lätt att springa in och ut.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

1-2-3
0

Okej, som sagt, jag får ge det tid och ha tålamod ;)