Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1027 ggr
1-2-3
0

Behov?

Hej :)

Gör marsvinen sina behov när de behövs? även när man håller i dom?

Moa-16
0

Japp, det kan jag intyga att dom gör ;) Dock brukar faktiskt mina hålla sig rätt bra & kissa direkt när jag sätter in dom i buren igen.

Royalz
0

Det äckligaste är när dom kissar så man blir helt blöt. Men som tur händer det väldigt sällan här hos mig.

Tina
0

Mina marsvin kluttar vart som helst, där verkar det inte finnas någon spärr. ;-)
När det gäller kiss brukar de försöka hålla sig tills de kommer ned i buren igen (om de inte är i sin hage), men ibland har nöden ingen lag!

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[Maijah]
0

Absolut Flört Därför brukar jag ofta ha de på en handuk elr nått =)

FeliciaS
0

Det var bra länge sedan jag blev nerkissad av marsvin faktiskt, mina brukar hålla sig tills de kommer ner i buren igen. Det första de gör när de kommer ner i buren igen efter att jag haft uppe dem brukar vara att kissa :P Jag har de sällan uppe i famnen långa stunder i sträck, men skulle jag ha dem uppe i över en halvtimma skulle de nog kissa. Dock brukar jag alltid sätta ner dem så de får kissa, kanske dricka om de vill osv. och ta upp dem lite senare. Men bajsar gör de lite hela tiden, var som helst, eftersom de har så snabb ämnesomsättning och äter hö nästan jämt.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Ja det gör dom :P
Men man lär känna marsvinen, ser tecknen på att något är på gång och hinner oftast sätta ner marsvinet innan man blir blöt. Bajspluttar kan komma lite när som, men det är inte så farligt. Marsvin har faktiskt väldigt "trevligt baj" ;) Torrt, välformat och lättsopat.

Hanna 

Sofieproppan
0

Mina gör inget av det uppe i knät. Har på det dryga halvåret vi haft dem bara hänt några enstaka gånger.

Då är de visserligen inte den ena uppe så länge i taget för han blir så rastlös. Vi pratar om max en halvtimme.  Den andra kan ligga en stund medan man tittar på tv eller så.

Känner igen det där att de gör det direkt när de kommer ner i buren. Då kan de bajsa en hel hög på en gång och även kissa.

På golvet har de två ställen där vi lägger ut tidningar. Det är sällan de kissar eller bajsar någon annanstans än där.  i buren har de också sina speciella kissställen medan bajs kommer lite varsomhelst.

Kommer dock ihåg mina marsvin jag hade när jag var liten, ett minne är att man ofta blev nerkissad.

1-2-3
0

Okej ^^ tack för svaren x)