Saltsten?
Hej! Nu har jag sett i någon tråd här att marsvin INTE ska ha saltsten? Varför? Är det för mkt av något i saltstenen som de inte får få i sig för mkt av? Utan saltsten blir det inte då ist brist på något viktigt? (Trots allsidig kost)
På den tiden jag hade marsvin, ca 10 år sedan även lite framåt, sa både djuraffärer OCH uppfödare att de skulle ha saltsten.
Hmm, fundersam! Hoppas någon av er har bra svar :)
kolla djuraffären säger att allt e bra för marrsvin och andra djur för att du ska köpa de då dom vinner penngar vi säger att de säljer kattbajs och du frågar e kattbajs bra för marsvin
jag självklart det e jätte bra de måste man ha
då köper du de eller hur ?? och så e de giftigt typ
Marsvin ska inte ha salt/mineralsten, det är inte bra för dem. De kan uteckla urinsten av det vilket är väldigt smärtsamt för dem och då kan de behöva opereras.
Nej de får ingen brist på något utan salt/mineralsten sålänge de får en bra balanserad kost.
Underligt de där med att djuraffärer envisas med saltstenar. De kan ju knappast få in några grova pengar. Däremot kan de förlora massor i förtroende. Skumt!
#3 Det beror ju på hur många okunniga djurägare det finns som tror på vad djuraffären säger, och det finns det ju tyvärr. Tror inte de bryr sig om förtroende, det är bara pengar det handlar om och om de förlorar en kund kommer det nog en ny okunnig kund närsomhelst ändå :(
Tyvärr har du nog rätt Maijah. Varför skulle de annars hålla på? Ännu ett skäl att bojkotta dem :-(
#5 Mm :-( De bara prackar på massa djurägare totalt onödiga saker som deras djur tar skada av. Det är bara sorgligt, det borde inte finnas djuraffärer.