Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 4193 ggr
Gingo
0

Åka bil?

är det okej att åka bil med marsvinen? eller kan dom bli för stressade eller något sånt? Skulle behöva svar snabbt då vi åker ikväll.

Sen undrar jag också om dom kan simma?

Royalz
0

Ja, dom kan självklart åka bil. Hur tror du dom tar sig till utställningar? Går? :p

Marsvin kan simma, men det gör dom bara för att inte drunkna. Så jag skulle aldrig släppa ner mina marsvin i en pool som jag sett vissa gjort på youtube. Djurplågeri!

Royalz
0

Tänk bara på att hålla dom svala. Dom blir lätt överhettade.

Gingo
0

haha tänkte jag faktist inte på xD så då är det alltså inte så att dom simmar som hundar, har alltid undrat det.

ja vi åker på kvällen och jag kommer sitta och hålla koll på dom under hela turen :) tack för svaret.

Tina
0

Det är helt okej att åka bil med marsvinen. :) Tänk på att ha hö i transportburen och även något svalkande, som t ex gurka, om det är en varm dag.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Gingo
0

åh vi har slut på :( men vi kommer ge dom gurka och gräs även ha nån vattenpaus

Moa-16
0

Hur långt ska ni åka?  Och varför frågar du om dom kan simma? Du ska absolut inte låta dom simma även om dom kan. Det är djurplågeri, det är inga vattendjur!

Royalz
0

Slut på hö? Marsvin måste alltid ha hö! Även på sommaren.

Gingo
0

# det är mellan 18-22 mil beror på vilken väg vi tar.nej det ska absolut inte göra. nä jag har bara aldrig vetat om dom kan simma eller om dom inte kan det, så jag tänkte det är ju bara fråga.

# jo jag vet Skäms men jag trodde det fanns mera hö kvar så jag gav han det sista i går som han åt upp under natten sen har vi inte fått tag på han som har höet, jag trodde det skulle finns kvar ute i stallet då vi haft häst men det hade hunnit mögla :/

Moa-16
0

#8 Okej. Som sagt man kan åka bil med marsvinen. Men visst kan dom bli stressade/rädda. Men dom klarar sig om dom har vatten/gurka.  Ni kan ni ju stanna & köpa hö på vägen, men lämna inte marsvinen i bilen om det är vamt!

Gingo
0

jo fast jag är lite skeptiskt till att köpa hö och spån på affär sen jag hittat vassa metall grejer i både hö och spån vid flera tillfälle :/ fast snart är ju vårat eget hö klart :) nej aldrig att jag skulle lämmna han i en varm bil, det är nästan så att han inte fick följa med xD

Moa-16
0

#10 Du har väl två marsvin? Och dom ska ha tillgång till hö dagligen! Tror inte riktigt på att du har hittat vassa metall grejor i både hö & spån, vid flera tillfällen Vart skulle det komma ifrån?

Gingo
0

# nej jag hade :( fast han nu går han ihop med min kanin så han ahr ju självklart sällskap. jo jag vet men vi har ju inge hö och får inte tag på nån som har. jag vet inte vad det kan komma från, men dom är stora som en 5 krona ungefär :/

Royalz
0

Du vet väll om att kaniner har en farlig bakterie i sina lungor som kan göra marsvinen sjuka? Marsvin och kaniner pratar inte samma språk så dom har inget som hellst sällskap av varrandra.

Moa-16
0

#12 Här kan du läsa varför man inte ska ha marsvin ensamma. Och lite längre ner på den här sidan kan du läsa varför inte kaniner & marsvin ska bo ihop. Sen tror jag visst du kan köpa lite hö från djuraffären. Det ska alltid finnas!