Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1045 ggr
vilo
0

Arninge djurklinik

Nån som vet om de är bra?

Jag ska dit med Sebastian imorgon, då han har slutat äta :(

Jag matar honom 1 gång/timmen nu, varannan gång vätskeersättning och varannan gång Proviva nyponsoppa.

Han sköter magen ordentligt och därför ansågs det inte akut.

Misstänker att det kan vara nåt knas med tänderna, så han "tuggar" på maten, men sväljer inte….

Han är lite geggig runt nosen, nån som vet vad det kan vara???

EvaLuna
0

Tyvärr, har ingen koll på Arninge, men de är säkert bra.

De låter helt klart som de är nåt me tänderna, lr nåt som fastnat i munnen…?

Bra att du matar honom. Har du nån Critical Care hemma? Eller nåt annat med mer "mat" i? Gör lite hövatten oxå om han inte käkar hö: stoppa en tuss hö i ett glas vatten några timmar & ge vattnet. Obs! vattnet blir dåligt snabbt & kan INTE sparas!

Creation
0

Arninge har jag varit på flertalet gånger och jag tycker att det är en jättebra djurklinik. :-) Ylva(om jag kommer ihåg namnet rätt) där är bra på marsvin och Therese är också ganska bra. Är det något de inte kan så kollar de upp det med kunnigare veterinärer också, så det är kanon. Så länge du får gå till någon av dem så blir det nog bra.

Hövatten som #1 tipsade om kan också vara en bra idé. Ges för att få i marsvinet mer fibrer.

Det låter som att det är något med tänderna..

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

vilo
0

Nu ligger höet i vatten, bara att vänta!

Jag vet inte vem jag ska till, men hon bokade en tid hos deras smådjursexpert :)

Sebbe blir 3 år i oktober, är det vanligt att tandproblem dyker upp så sent??

EvaLuna
0

Hoppas de går bra idag! Tänker på er

Jag tror att tandproblem kan dyka upp lite närsom, faktiskt.

Berätta hur de går sen!

[Strawberi]
0

Lycka till idag!

vilo
0

Tack! Vi ska vara där 10.45

Han har blivit lös i magen :( Kanske inte så konstigt då han bara får flytande föda??

Tycker så synd om honom!!! Han går fram till höet och matskålen, men sen står han bara och idisslar :(

Jag hoppas såååå  att det kommer gå bra!