Hur förvånad...?
Tror ni min mamma blir om hon kommer hem från kusten på fredag och upptäcker att jag gjort bokhyllerbur av den överblivna bokhyllan på mitt rum?
Hanna
HAHAHAH HAHAHAH AHAHAHHA HANNA HAHHAHA DU ÄR JU HOPPLÖS!!!! !!!! HAHAHA GUMMAN DÅ DU GJORDE MIN DAG<3
JAG TROR PÅ EN SKALA ETT TILL TIO tjugotvå! XD
Vete tusan om jag vågar tippa den… Kanske trillar den över mig så att jag dör 
Hanna
#2 - hahaha!!
Bara för det ska jag också bygga bur nu! 
Den verkar som vara för lång så det går nog inte att få in den under den andre. Tur det kanske för jag vill ju inte ha fler burar egentligen.
Hanna
#4 - :P
Blev inget bygge pappa hade inte fixat de han skulle, suck
Fler marsvin på ingång? :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#6 - Både ja och nej. Fast mest ja kanske ;) Tanken är att det ska flytta hit en ny avelshona om ett tag och sedan har jag två kullar på gång under hösten där målet självklart är att spara en unge ur varje kull. Jag måste även ha plats för att behålla ungar som eventuellt inte blir sålda, vilket jag har i dagsläget med ett par nödlösningar.
Jag vill egentligen inte ha så många marsvin som är möjligt med ytterligare en bur men ska jag ha både avelsdjur och inte sälja (vilket jag inte tänker göra) de marsvin jag hade innan avelsplanerna kom så kommer det att bli en "marsvinstopp" under en period innan jag har gamlingar som börjar gå bort och (även om det låter hemskt) lämna plats åt nya marsvin. Fast det verkar vara en ihållande trend att gamlingarna håller ut åtminstone till sju års ålder här så kanske blir det en långvarig topp ;)
Därför har jag funderat över hur jag ska lösa det med en till bur ett tag nu men inte riktigt kommit fram till något bra.
Hanna

#7 Lätt lösning på ett problem, Greta flyttar hem till tantnett. 
Vad gällande din "plötsliga" bokhyllebur säger jag bara: Bra jobbat! Ha Ha.
Marsvin 4-ever
.
Hon måste väl bli jätteglad över att den inte står och skräpar någon annanstans? Klart du ska bygga en till bur ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Gud vilka jobbiga föräldrar jag har som inte sätter några gränser när det gäller att skaffa nya djur ;) Skämt å sido, dom vet myckt väl att jag sköter djuren och annars skulle jag inte få ha några.
Jag fick dåligt samvete över det jag planerade utan föräldrarnas vetskap (gud vilken jobbig dotter jag är som inte kan vara galen tonåring utom kontroll ;)) så mamma fick ett meddelande på msn nu ikväll. Svaret var:
"Ok, pappa hade tänkt föreslå det så han har inte så stora invändningar mot att du använder bokhyllan till det :)"
Jösses. Nu ska jag bara fundera över hur man bäst sågar av den så att den får plats, tänkte ta av den lite nertill… Och jag och sågar alltså ;)
Felicia, kom och hjälp mig!
#8 - Usch vad Greta skulle avsky mig om jag skickade henne för att bo med ytterligare en Tildaliknande sak ;)
Hanna
#10 - kör greta hit här har vi också en Tidlaliknande dotter ;-)
#11 - Jag besparar henne det ;) Modern är mer än nog för stackars Greta, haha.
Hanna
#12 - tss, hon och Zita kan ju starta en grupp på facebook - vi som inte tolererar Tildaliknande marsvin!
#13 - Det är inte det att hon inte tolererar dom, det är snarare som en lågmäld irritation över arrogansen som dessa kan uppvisa ;)
Hanna
Här finns inga Tildaliknade, skicka hit henne istället;) Hon är så söt så det är inga problem. ^^
Lycka till med burbygget, sen kan du ju klämma in ett par till aveslgrisar så småningom, fast du inte riktigt vill det egentligen. 
#15 - Hahaha, också ett sätt att se på saken ;)
#16 - Nej jag vill allt behålla min Greta själv :P
Hanna
#17 Så synd (för mig;)
Kommit igång än? =)
Näe, insåg ju att jag behövde såga och det är liksom inte min grej ;)
Kom dock precis på att om jag flyttar tillbaka burarna som dom stog innan jag möblerade om förra helgen så kanske det går utan sågning, så nu ska jag mäta lite *s*
Var och tittade på jysk efter vaxduk idag men dom hade inte den jag vill ha. Nåja, det är ingen brådska att få den bebolig för jag har ingen att sätta i den nu ändå :P
Hanna
#19 Ah, lycka till med mätningen då;)

#10 #11 Ja tänk att det är visst inte alla som förstår sig på Tildacharmen.
Hoppas du klurar ut att fixa bokhylleburen som du vill ha den.
Marsvin 4-ever
.

Jamen det blev väl förträffligt tycker jag. Kanon.
Marsvin 4-ever
.
Så snyggt Hanna! ;D <3

Det ser ju bra ut :p
Mvh Alexandra
#22 Det ser kanon ut :) Jag kommer gärna och hjälper till - slutar jobba kl. 16:30 imorgon, sätter mig på pendeln direkt ;)
Mvh Felicia
#26 - Fast nu har jag ju lyckats med det svåra - att såga ;)
Imorgon är en mindre bra dag eftersom jag och Maxen ska åka till Borås så att han kan flytta hem på lördag, och sen ska vi plocka ihop grejer här hemma eftersom vi ska stå på loppis hela lördagen och kränga skräp *s*
Du får komma när buren är klar och inflyttad istället :P
Hanna
#27 Haha, jag kan inte imorgon ändå *s*
Varför behövde du såga förresten?
Mvh Felicia
#28 - Dåså ;)
Jag skulle ta bort "sockeln" nertill som bara tog plats och som jag dessutom var övertygad om att jag skulle slå mot på och sparka i varje gång jag gick in i rummet ;) Så typ 5cm kant längst ner i ena änden skulle bort.
Hanna