bråkar
hej, det är sent och jag är trött så sry om detta blir lite "lulligt" för det är just vad jag är nu ;)
det är så att på min Thilda har jag upptäckt en massa sår, på rygg och mage osv.. det är ju antagligen Tessie som har gjort det, dem har alltid bråkat men inte så jag har setts att dem har slagits… har sett småsår innan men inte tänkt så mkt på vart dem kan ha kommit ifrån.. vad gör man för att förhindra detta? dem har vart särade på mkt idag (vet att man inte får göra så..) men jag vet inte vad man ska göra.
ska nog köpa en till bur, vi har en 100*50 tror jag att det är så det kan ju vara darför dem bråkar, men vi ska antagligen köpa en till bur och sätta ihop så det blir mer plats, tror ni detta hjälper? vad kan man göra mer? problemet är att det känns som att det inte finns så fruktansvärt många burar på blocket just nu…
marsvinen är troligtvis syskon, lika gamla antar jag då. köpta i djuraffär. har ju haft dem i ca ett år. köptes förra sommaren.
Är du säker på att hon inte har ohyra (sellnic)? Det är inte alls ovanligt att man får detta med sig hem från djuraffären och eftersom du inte sett dina honor bråka är det de första jag kommer att tänka på.