Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2066 ggr
1-2-3
0

Kompostgaller?

Jag har tittat efter kompostgaller, men hålen är ca 6x11 (L,B). Tar dom sig inte ut i mellan det?

Vad har ni för storlek på hålen på erat galler?

[Maijah]
0

Jo visst kan de ta sig ut, men om de rymmer el ej beror på hur rymningsbenägna/nyfikna grisar man har. Om man vill vara mer säker på att de inte ska rymma får man sätta finmaskigt kycklingnät runtom. Jag har 2 st hagar gjorda i kompostgaller som de kan få beta gräs i ibland men då övervakar jag dem hela tiden.

1-2-3
0

#1 hm okej ^^, jag tror nog att jag ska bygga en stor bur med hönsnät. Det känns inte så säkert om dom kan rymma igenom kompostgallret ;)

[Maijah]
0

#2 Ja det hade jag också tänkt göra så småningom. Jag vill inte behöva sitta där precis hela tiden och vakta dem. Tänk bara på att du inte ska sätta nå galler i botten. Grisarna har ju nakna fötter och att gå runt hela dan på hönsnät är ju inte skönt eller bra för dem. De kan ju även fastna och göra sig riktigt illa.

1-2-3
0

#3 Hade inte tänkt och sätta galler för botten heller ;) har läst på flera ställen där dom inte rekomenderar att ha galler botten, så det tänkte jag inte ha.

Fridaaaa
0

Komposttgaller fungerar inte till mina, dem smiter imellan direkt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Abico
0

Kompostgaller fungerar utmärkt, jag har dock säkrat mina med kycklingnät nertill eftersom ungar och ungdjur lätt kommer ut. De vuxna får kämpa lite mer men är ofta lite för breda över skuldrorna för att enkelt komma igenom ;)

Hanna 

Gurragg
0

Kompostgaller funkade alltid till våra vuxna, dock smet dem yngre mellan men nu när dem är vuxna har det aldrig hänt att någon stuckit, dock är väl en del lite överviktiga men dem som inte är det har inte heller gjort det.. :P

Knutte-love
0

Jag har Kompostgaller med hönsnät på för en av mina smet. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

[tigersprang]
0

jag har mina marsvin i kompost galler å jag ger dom en 3x3 yta att gå på med mycke gräs å då rymmer dom inte, när gräset e slut flyttar vi dom nån annan stans :-)

Yeay
0

Jag har mina marsvin permanent i en kompstgallerahage inomhus och de har aldrig rynt därifrån, men antar att det är olika från marsvin till marsvin, både i storlek och rymningsbenägenhet :)