Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1154 ggr
Mojma
0

Halm?

Använder någon här halm över spånet här inne? Jag har haft lite förut bara för att dem gillade att "böka" i det. Inget är väl farligt om de knaprar lite av det heller?

Abico
0

Nepp, ingen halm här nu och har aldrig haft det heller. Det lär färga av sig vilket jag inte vill på mina vita och sedan är det väl ganska vasst också? Mina får såpass mycket hö att dom kan böka i det, det tycker jag känns bättre.

Hanna 

Mojma
0

Ja nej jag har häst & vasst är det ju verkligen inte (haft häst i alla år & aldrig stött på vass halm….) inte färgar det av sig heller :O Haft djur på halm förr med vita djur också, aldrig blivit någon färg. Tänkte mer på om de äter, var aldrig något problem med dem förr, men utifall någon varit med om något dåligt av att de ätit de ville jag veta.

Arcticas
0

Om jag hade haft tillgång till halm så hade jag absolut använt mig av det. Spån i botten och halm ovanpå ser jag som den helt optimala bädden.  Halmen binder spånet så det inte flyger överallt sedan är ju spån ganska uttorkande, även om jag inte har märkt på mina att de skulle ha torra tassar t ex. Inte gör det någonting om de äter av det heller, men det kan ju inte ersätta höet. Nackdelen med halm är att det har dålig uppsugningsförmåga, men har du då spån i botten så suger det upp.
Min syster som också föder upp marsvin håller sina grisar på den här bädden och är supernöjd.

Varför bor inte jag på landet Rynkar på näsan ?

[Chamisia]
0

Jag har halm över spånet och jag tycker att det är superbra. Så slipper man att allt spån är över hela golvet med, haha. ;)
Och känns mysigare att ligga på än rakt på spånet, och så slipper sheltien vara ett spånmonster. ;)