Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1996 ggr
alskarkolhydrater
0

Drag

Hejhej allihop!

Tänkte bara höra med er hur det är med drag. Har läst många inlägg ang detta och att det är väldigt dåligt för marsvin.

Detta kanske låter jättedumt nu men, hur uppstår egentligen drag? Alltså… vet ju att det blir drag om man öppnar tex två fönster i olika rum. Men räknas det också som drag bara av att öppna ett fönstrer? Har googlat detta men kan verkligen inte hitta ngt? :/

Vår lägenhet är nämligen helt sjuuukt varm nu på sommaren (solen står på från morg. till kväll) För att det inte ska bli dödshett här inne, måste jag därför ha fönstret öppet dygnet runt. Har även lagt in kylklampar och så i buren, men hjälper inte så mkt. Nu har det ju blivit lite svalare utomhus men ändå står termometern på 25 grader här inne.

Om detta är dåligt för marsvinen (öppet fönster) är det någon som kanske har tips på hur man gör?

Tacksam för svar!

Fabiola
0

Jag har öppet fönster i alla rum i lägenheten och marsvinen har inte tagit illa upp av det hittills.

[Chamisia]
0

Alltså jag tänker bara på att marsvinen inte ska stå i korsdrag, eller att dom ska stå precis vid fönstret. Annars är det nog ingen fara. :)

alskarkolhydrater
0

ah! Ok :) behöver kanske inte oroa mig så mkt över det då.. man blir ju så lätt nojig.

Tack för svaren! kramar