Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 837 ggr
TRASAN
0

raser !!!

hej ! jag har en liten fråga!

jag har några marsvin som inte är reggade allstå petdjur. jag har en hona o hane som jag fick ta emot från en djuraffär i virvel men dom är inte säkra på om det är rent i dom. men om jag parar dom blir det då virvel ? Jag är lite osäker på det! kan jag regga dom bebisarna då?  Fundersam

[MatildaW]
0

Trasan, ett virvelmarsvin är en blandning av olika marsvin som oftast har virvlar. Parar du dina marsvin som har virvlar, ja då blir det aoutomatiskt en virvelbäbis :)

Om du kan regga bäbisarna vet jag inte, inte heller föräldrarna. Men ett virvelmarsvin är ofta korsat med flera andra raser från början (oftast).

TRASAN
0

okej tack så jättemycket . jag har nästan alltid hat papper på mina marsvin därför blev jag osäker nu med dessa. jag ska ringa o höra på marsvinföreningen vad jag kan göra .Glad

[MatildaW]
0

Gör det Glad det löser sig säkert.

idipidi
0

Nej, virvelkorsningar kommer inte få rastypiska ungar = de kan inte reggas.

/Ida - ordförande i SMF Norrort. :)

jumjums
0

Ett virvelmarsvin och abessinier är INTE samma sak! Virvelmarsvin kan innebära att det ser ut hur som helts. Även ett långhår som är blandras är ett virvelmarsvin….

TRASAN
0

okej tack så mycket. men vad blir det för nått om jag parar dom då? då blir det bar virvel?

idipidi
0

Vad det bir beror på vad de bär på för gener. Du har ju ingen aning om vad som ligger bakom, varken vad för hårlagsgener, färggener eller sjukdomsgener de bär på. Kanske är de nära släkt? Man har ingen aning när det gäller zoodjur.

FeliciaS
0

#5 Inte hur som helst… De måste ju ha virvlar ;)

#6 Ja, det blir virvel (inte renrasiga) eftersom att föräldrarna är det.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

TRASAN
0

jag tror jag låter dom vara. jag vågar ju inte riskera mina änglar. så dom får var sin famij o komma till . jag vet inget om dom. men jag ville ju inte att dom ska bli ormat eller avlivas för att ingen vill ha dom när dom hade blivit lite stora. vet heller inget om åldern på dom . kan man luska i detta med ålder på nått sätt?? mvh trasanGenerad

FeliciaS
0

#9 Om du har en hona som du inte vet åldern på bör du inte låta henne bli dräktig. Bäckenet stelnar med åldern och hon kan få svårt att få ut ungarna. En hona bör få sin kull innan 1 års ålder…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

TRASAN
0

japp det vet jag så hon går med mina gamla marsvin som har det jättegott nu . tack för alla svar ändå Skrattande