Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1070 ggr
kajzzas
0

Våra grisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är våra gullegrisar.

De kom till oss för tre veckor sedan. Stortrivs med dem.

Jag hade marsvin som barn och nu vill jag att också mina barn ska få uppleva detta. Deras ljud och kroppsspråk är underbart.

Tindra är en röd hona…vad färg och form heter kanske ni kan berätta. 9mån och kanske dräktig.

kajzzas
0

Kanske smått i magen?

kajzzas
0

Här är hennes make G-force

1år och mycket pratig och busig.
Söt som få haha…men det är de ju alla.

kajzzas
0

och här…(kan man inte lägga två bilder i samma inlägg förresten?)

[Strawberi]
0

Så söta! Och nej man kan bara ha en bild i ett inlägg..

[Moppen]
0

Jätte gulliga! :)

Abico
0

Sötnosar :)
Tycker att magen ser bebis-bubblig ut.

Hanna 

fia-mia
0

Va söta! Inbillar jag mig att de är från  blocket? minns att jag såg ett marsvin som hette G-force där för ett tag sen

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

kajzzas
0

#7 Nä inte från blocket. En familj utanför laholm skänkte bort dem.

Då hette de Cola och Fanta men de namnen gillade inte våra barn. 6åriga tösen namngav efter bästisen som har flyttat - Tilda, och tvillingbrorsan efter filmen såklart. 8åringen väntar tålmodigt, han ska få behålla en eller fler av ungarna om det blir några.

I annat fall får vi väl se oss om efter ännu en som behöver ett hem. Som barn hade jag ofta marsvinen ensamma tyvärr men nu ska vi ha minst 3. En "liten" flock.

Förresten…familjen hade i sin tur fått honan av någon annan. De är inte släkt med varandra. Det stämmer nog för hanen är mer hanterad och van vid att bli upplockad. Honan är räddare men när hon väl är i famnen njuter hon för fullt.

Fast…det där med att de inte är släkt var kanske en lögn för att vi inte skulle backa att ta hand om dem…

Ang kastreringen av hanen så måste vi vänta på den, veterinären som kan sånt där är långledig och så vill inte vårt djursjukhus göra det förrän all ev rötmånad garanterat är över.

Åhhhh jag njuter av våra små grisar.

Nu har vi….2gerbiler, hund, 2katter, 1skäggagam, många vandrande pinnar av olika konstiga sorter (vandrande löv, spökskräckor tex) och så marsvinen! Tre barn, maken och så jag…haha

FeliciaS
0

Vad fina de är :) Båda två ser ut att vara rasrena, men olika raser (och då är det otroligt att de är släkt) förstås så ungarna kommer att bli blandraser. Tindra är Self de golden eller kanske buff (på första bilden ser hon väldigt mycket ut som buff, men du skriver att hon är röd?) och G-force en Abessinier i färgerna tort'n white eller brindle/white beroende på hur man ser det.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus