Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 3298 ggr
luneas
0

Jättebebis!

Jag har precis bevittnat min buffhona Nellikes förlossning. Jag hade redan innan tippat på att hon skulle få en stor bebis eller möjligtvis två och tänk så rätt jag fick. En jättebebis på 142 gram! Och så galet söt! En self saffronhona blev det, supersöt i typen och med pappas stooora runda ögon. Dock har hon dubbla framkantsveck. Surt… Men, men, man kan inte få allt och huvudsaken är att mamma Nellike och bebisen mår bra. :-)

Jag filmade förlossningen, lägger upp det i tråden så snart det är klart. Bilder kommer så småningom.

Fridaaaa
0

Riktigt tungviktarbebis :)

Grattis!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FeliciaS
0

Läste det alldeles nyss i bloggen, grattis! :) Är nyfiken på bilder och filmen när det är klart.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

luneas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kunde inte hålla mig… ;-) Ursäkta de suddiga bilderna.

luneas
0

Söööt!

FeliciaS
0

#3-4 Hjälp så söt man kan vara :)

Mvh Felicia

[WeepingWillow]
0

Åh så söt! Verkligen jättefin o bara 9 gram mer än min jättebebis jag fick i början av sommaren :)

Moa-16
0

Naw, så söt! Hon ser lite missnöjd ut dock ;)

[starlights]
0

Jag har också haft en 140g unge, visserligen var det två ungar i den kullen, men visst är det fantastiskt hur de överhuvudtaget kan komma ut? Går inte att fatta när man sedan ser de bredvid sin mamma, nästan lika stora som en 1 veckas bebis. :P

luneas
0

#8 Ja verkligen helt galet! Hon väger ju nästan lika mycket som två normalstora bebisar liksom och tar upp hela handflatan. :-)

Svea-
0

POW!! sicken sockersötis!! grattis!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Strawberi]
0

Oj!! Vilken enorm bäbis!! Så sööööt!!

Lexxi
0

Oj så söt! Grattis :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

godisgrisen
0

Grattis vilken söting!

Ja det är otroligt vad det kan skilja i vikt på nyfödda marsvinsungar! Den största som fötts hos oss är Fenrir 143g och den minsta (levande) Minerva 46g.

[findusen]
0

vilken tur det gick bra! hade en 180g unge på jobb men antagligen tog förlossningen för lång tid för den klarade sig inte :S mamma var väldigt trött men återhämtade sig snabbt :) vet inte om det var fler ungar i kullen för burkompisen födde sina ungar samma natt o dom hjälptes åt med ungarna sen :P

luneas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer de utlovade filmerna. Bildkvaliteten är rätt kass och filmerna har liksom blivit utdragna eftersom jag filmade på höjden och var tvungen att vända dem i efterhand.

Först ut är filmen på Nellike när hon har värkar.

luneas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Och här har bebisen precis kommit ut.

idipidi
0

Grattis! Härligt att det gick bra med klossen. Glad

Jag tänkte på det när du först trodde att det var en och sen ändå började gissa på två mot slutet. Då brukar det vara en jätte. De där stora lägger sig liksom så att de känns på båda sidorna sista tiden. Jag har gjort precis samma gissning ett antal gånger, men tror att jag lärt mig nu. Flört

luneas
0

#17 Ja nu förstår man ju liksom att det tar upp plats i magen. Bebisen måste ju ha legat på tvären med huvudet åt ett håll (det kände jag tydligt) och baken åt andra hållet (där var jag mer osäker på vad det var jag kände). Det kändes som lite för mycket bebis för att jag inte skulle gissa på två. ;-)

Abico
0

Grattis till jättebebin! :P

Hanna 

Emmsann
0

Oh hujeda mig så stor och fin! Riktigt vacker liten tös och skönt att allt gick bra :-)

//Emma

Linnet
0

Hade en 154 grams bäbis i en kull plus en på 42 gram som inte klarade sig.

marsvin-90
0

Gu så söt! Grattis!! =)

[Moppen]
0

Grattis!! Ser riktigt fin ut:)

Miolina
0

Jättesöt Grattis :)

Min blogg hittar ni här

luneas
0

Nu kommer bilder på lillskruttan när hon är torr och fin. :-)

luneas
0

Så galet söt så jag kan inte sluta titta på henne!

luneas
0

Det är verkligen speciellt att hålla i en så stor unge. Hon fyller upp hela handen och är så knubbig och go! Dessutom är pälsen jättetjock på henne, den liksom skiktar sig för att den är så kort och tjock.

[Sammyfasth]
0

Riktigt fin en ! 
Jätte vacker, Lilla vanilia (tror jag burskompisen hette) verkar ju också vilja tvätta lilla donnan (:
Grattis till bebisen !

Royalz
0

Gud vad söt! Grattis.

Creation
0

Ojoj, så stor och fin! :-D Skönt att allt gick bra med förlossningen.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Svea-
0

jättesöt,näpen men ändå stor å maffig…hehehe…jajaja…sötis!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

luneas
0

Tack allihop! :-) Mamma Nellike tackar också för alla fina komplimanger som hennes dotter har fått. ;-)

FeliciaS
0

#25-27 Hon är verkligen söt, riktigt fin :)

Mvh Felicia

[Maijah]
0

Vilken liten godbit Kyss

Atensia
0

Grattis! Så söt! :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Arinah
0

Vilken härligt fin stor liten en. Grattis i massor :)

luneas
0

Lilltjejen som nu har blivit döpt till Luneas Rosmarin ska Rosa har nu passerat sin födelsevikt och är en riktig mönsterbebis. Nu är det snart dags för burkompisen Vanilla att föda, hon har betydligt fler än en unge i magen så vi får se om mamma Nellike hjälper henne med bebisarna.

Arcticas
0

Stora  bebisar är galet söta!

Min största bebis som jag fått vägde 153 g. Den fick jag dra ut eftersom hon låg med bakfötterna först. Både mor och dotter klarade sin, men jag är ingen förespråkare för höga födelsevikter.