Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 2013 ggr
1-2-3
0

Godis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan manrsvin äta dom här godisarna? (Kolla bild), För när jag läste vad som innehöll så stog det mineraler. Men går det bra iallafall för dom och äta?

Jag har lagt upp 4 st godisar på packetet så ni ser hur dom ser ut, och de heter Mjölklinser.

Moa-16
0

Ja, det där kan dom äta. Vet dock inte om dom kommer tycka det är sådär jätte gott. Gurka är nog mer uppskatta skulle jag tro :P

Mari
0

Två av mina fem marsvin älskar denna godis, de får några lite då och då. De är helt galna i den, fast vågar inte ge så mkt, de bruakr få en eller två var varje dag när jag är hemma

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

Haha, finns det sådana fortfarande alltså? Tungan ute
Vi hade både sådana och chokladlinser till våra första marsvin för 10 år sedan, marsvinen vägrade äta men jag och min syster åt upp dom istället Flört Smakade inget vidare men det var ju godis…

Grönsaker och grönt utifrån så här års är det bästa och mest uppskattade godiset. Men om marsvinen gillar mjölklinserna så ge du dom det, åtminstone tills paketet är slut.

Hanna 

Mari
0

#3 Tills paketet är slut? Är detta alltså inge bra att ge dem?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

#4 - Jag tycker bara att det är onödigt att lägga pengar på när det finns grönsaker som säkert är både populärare och nyttigare.

Hanna 

1-2-3
0

#1 En av dom älskar godisarna iaf xD

#2 Okej :)

#3 Paketet är som slut, det var dom där 4 godisarna kvar, dom är ju inte speciellt dyra. Men jag tror marsvinen uppskattar grönkost mer :)

idipidi
0

Nu var det länge sen som jag tittade åt en sån där förpackning men då innehöll de både mjölkfett och socker! Inte alls något vettigt att ge marsvin alltså.

1-2-3
0

#8 Såg på paketet att det innehöll socker och fett.

FeliciaS
0

Jag fick också ett sånt paket för ungefär 9-10 år sedan och gav till marsvinen, men nu skulle jag aldrig få för mig att göra det. Det innehåller animaliska ingredienser, vilket jag inte skulle vilja ge mina grisar. De får hellre sådant som de är gjorda för att äta, t.ex. gräs, vicker och andra färska växter. Bara namnet är helt fel för att passa marsvin, mjölk till växtätare… O.o Innehåller det dessutom socker, som #7 nämnde, finns det en anledning mindre att vilja göra det. Om jag vore du skulle jag slänga paketet och gå ut och plocka nyttigt godis som de kommer uppskatta mer :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

1-2-3
0

#9 Jag ska inte köpa sånt godis mer, onödigt att det kostar och det är bättre och ge grönsaker :)