Marsvins flickor
Mirabelle är en sheltie med färgerna white/golden eller om hon har mer "brunt" golden/white ;)
Mirabelle (hon till vänster) ser ut som en sheltie, den andra är nog pet ("blandras") :D Dålig på färger så det får någon annan svara på! Någon annan har säkert bättre svar än jag
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Oj tack! =)
kul att veta vad mina små troll är 
Just nu sitter dom i sin bur och låter som hellikoptrar, och små kuttrar
Olivia är en blandras och har färgerna white/black/golden tror jag :)
Tidigare svar om färg stämmer. :-)
Jag läste även på din sajt att dina honor är två år gamla. Marsvinshonor ska helst paras första gången innan de fyllt ett år(för att minska risken för komplikationer i samband med dräktigheten), så det är nog lite väl sent för att sätta dina tjejer med hane.
Eftersom de saknar stamtavla vet du heller inte vad för eventuella sjukdomar/defekter de bär på och kan ge vidare till avkomman. Själv hade jag inte avlat på djur jag inte vet bakgrunden till av den anledningen.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

varifrån köpte du dom?
Jag håller med #5 angående parning, jag skulle inte låtit para dem om de saknar härstamning och är 2 år. På den här sidan kan du läsa mer, där står jättebra information att tänka på innan man vill avla.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

jag satt och läste allt jag hittade om just sena parningar, och har bestämt mig för att inte utsätta mina härliga grisar för riskerna,
jag har själv fått överta dom små liven från en familj där tonårs pojkarna blvit allergiska, grisarna va lite bortglömda och inte så välskötta, med skruvade klor och stora "rasta flätor" på rumpan.
men som jag skrev jag tänker inte utsätta dom för några risker,
tack för att ni bryr er <3
#8 Låter som ett mycket bra beslut, skönt att du bryr dig om marsvinen när de bott med några som inte verkat göra det förut :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#9 tack, jo jag har fått till mig ett par riktiga gose grisar och det är jag jätteglad över, jag har tidigare varit jourhem åt hund och katt så jag har fått en vana i att ta hem små olyckliga liv, men det är så underbart, =)
en liten fråga bara om något annat, satt och tittade lite på flickorna igår kväll när dom var tillbaks i buren för natten, och såg att Olivia försökte sparka på Mirra med bakbenen, hur ska jag tolka det ? ska jag sätta dom i varsin bur brevid varandra eller låta det vara, dom verkar komma bra överens nu iaf,, dom ligger tätt och sover,