Hyperaktivt marsvin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
På tal om hyperaktiva marsvin… Om marsvin kan ha ADHD så har nog min lilla Chokladbiskvi det. ;-) Gladare och piggare marsvin får man leta efter. Det bara spritter i kroppen på honom och han kan absolut inte sitta stilla. Ska ställa honom i pet på Mitts KM på söndag, det blir utställningsdebut… Vi får väl se om han kan sitta stilla två sekunder iaf. ;-)
Den dära ADHD:n måste även ha följt med i generna till Äppel också. Preciiiis likadan. Det måste varit något speciellt med den kullen ;-) Här hemma blir han kallad galning av både den ena och den andra. Hoppas det går lika bra för Biskvi som det gick för Äppel på sin utställningsdebut. Äppel blev kallad "naughty boy" av rasdommaren och att sitta still inför petdommaren kunde man bara glömma, tror bestämt att Äppel lämnade några bitmärken i hans klocka också… Tror Biskvi kommer fixa det lite bättre än vad Äppel gjorde :-)
//Emma

Hahaha… Ja det kanske ligger i generna! Det är nog pappa Chippen vi ska skylla på isf för mamma Leanna är lugn som en filbunke. :-) Förhoppningsvis lugnar väl pojkarna ned sig lite iaf när de blir äldre. Jobbigt om de ska vara så här spralliga resten av livet. ;-)
#2 Ja jag satt och tänkte på det igår, Tänk om han aldrig blir sådär kolugn som storeman är?! Vad gör jag då? Tror nog bestämt att man får leva med det isf men vi håller tummarna :-)
//Emma
Haha, sånt beteende älskar jag ;) Ser både sött och roligt ut när han försöker hoppa upp på kattställningen (?) :P Var han ensam ute just då?
Igår fick Pimienta och Kurkuma världens ryck i buren och sprang runt, runt - det gjorde matte överlycklig. Så underbart att se :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#4 Han lyckades hoppa upp på kattställningen innan jag började filma men det hann jag tyvärr inte fota. Plötsligt hörde jag hur det rasslade till och där satt Chokladbiskvi och balanserade på klöspelaren. ;-) Han var ensam ute på golvet för hans burkompis Kokostopp ville bara gå hem igen och stod nedanför buren och hängde så han fick hoppa in igen (fast det är egentligen han som behöver motionera :-p).
#5 Ah, okej :) Kanske därför han springer runt och ropar så mycket (på kompisarna)?
Mvh Felicia

#6 Nja, han är alltid så när han är ute på golvet, även när Kokostopp är med. :-) Det är nog honorna han ropar efter tror jag… ;-)
#7 Jaså, okej :P
Mvh Felicia
Hahahahahha… kallar du det där ADHD? Vad har sockerpinglan då? ADHD UTRA EXTRA DAMP?

Har de nallat på energidryck kanske???
Sötis!

#9 Jaså? Är syrran också galen?
#11 - tyst, det ordet glömde hon lära sig