Urinvägsinflamtation??
Mitt marssvin molly hade för ett tag sen urinvägsinflamtation, som hon blev behandlad för. med hjälp av medesin.
för kanske två veckor skrek hon en gång när hon kissa, då fick hon trenbärsjuse och massa vatten, och hon blev bra av det. Så den gången slapp vi åka till vet. skrek bara en gång och det gick över direkt.
Sen i går skrek hon igen när hon kissar, gå blev det trenbärsjuse igen för henne hon skerk några gåneger igår. men på kvällen kissa hon utan att skrika,. ska hålla koll idag, och hon ska få tranbärsjuse och vatten idag med.
Min fråga är hur ska jag förhindra att hon får urinvägsinflamatation hela tiden? Hon får extra vatten och c vitamineer. Ger heller inte grönsaker med mycket kalcium i. finns det något mer jag kan göra??
vet att om man får det en gång är det lätt att få till baka, och så kan det ju var ärfligt ocså.
men tänkte om det fans något mer man kan göra för att hon inte ska få till baka det hela tiden.

Jag utgår ifrån att du menar urinvägsinfektion, inte -inflammation.
Antledningen till att det kommer tillbaka kan t ex vara att hon har urinsten vilket utesluts genom röntgen. En annan anledning kan vara att bakterierna som orsakar infektionen finns kvar i närmiljön och "attackerar" igen.
Läs mer här.
Envishet och drömmar

Vi rönkade henne första gången hon hade uninvägsinfktione, och ingen sten syndes då. Ja, jag mener urinvägsinfektion.
får kolla länken.